Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 28 maart 2021

Hotdog

Zoals er in Nederland zo af en toe een frietje in huis wordt gehaald (of een bamischijf, frikadel of wat dan ook), zo is dat in Denemarken de hotdog.

Hotdogs vind je in bijna alle landen ter wereld, ieder met z'n eigen variant. De typisch Deense variant is met óf een rode-óf een gebraden wienerworst. Daarbij hoort natuurlijk het pølsebrød, het zachte warme broodje waar de worst in wordt gelegd. Die worst moet groter zijn dan het broodje en krijgt een lijntje mosterd aan de ene kant en ketchup aan de andere. Boven op de worst komt een streep remoulade en daarop gesnipperde ui en gebakken uitjes. Tenslotte komen er een paar schijven komkommer in het zuur op.

Wij eten het bijna nooit meer. Maar vandaag, op deze regenachtige zondag zou de chef er een paar halen bij de "Pølsevogn". Hij kwam met lege handen thuis; er was een lange rij mensen voor hem die in de regen stonden te wachten. Er mogen maar twee mensen binnen. 


Ik had het al verwacht en had een paar chipolataworstjes in de koelkast liggen. Én we hadden een paar zachte bolletjes. Dat was zeker zo lekker en klaar in een mum van tijd. 




6 opmerkingen:

  1. De Deense uitvoering van de knakworst wel gegeten, dacht een rode.
    Makkelijk als je op de vakantie bestemming aan kwam.
    Helaas tegenwoordig staat voor elke winkel of uitbater wel een rij voor de deur.
    Je hebt met de chipolataworstjes de avond gered. Hans

    @ Nou rechts is de duim alleen nog erg pijnlijk en links de ringvinger, maar daar moet ik aan worden geopereerd.
    Het is een beetje behelpen in het huishouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je goede wensen.

      Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
      Nou inderdaad, toen we nog jong waren.
      Maar gelukkig heb je nu andere lieve mensen om je heen, dan maar wat strammer. :)
      De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

      Verwijderen
  2. LENDINGTREE® LENINGEN INC.


    Ben je toegegeven aan waar je leningen kunt krijgen, afgewezen door banken en nu gefrustreerd door waar je een lening kunt krijgen? LENDINGTREE geeft u de lening die u verwacht. neem contact met ons op via lendingtreegroupinc@gmail.com.

    Een lening om uw schuld gemakkelijk af te lossen?
    Een lening om het soort bedrijf te starten dat u wilt doen?
    Een lening voor educatieve doeleinden?
    Een lening om een ​​appartement te kopen?

    Zoek niet verder, LENDING TREE INC biedt leningen aan
    Geen verborgen betalingen van 1.000 tot 20.000.000 EUR / USD / POND
    Tegen een zeer lage rente van 5%
    We hebben een netwerk van kredietverstrekking en
    financiële hulp aan klanten over de hele wereld.

    We streven ernaar om onze standaard van uitmuntendheid te handhaven. We bieden onze diensten op elk moment van de dag aan.
    We geven een lening aan degenen die financiële hulp nodig hebben van 1 tot
    20 jaar

    Onze diensten omvatten ook

    ​echte financiering
    ​investeerder in onroerend goed
    ​bouwleningen
    ​leningen voor het opstarten van bedrijven
    ​hypotheek
    ​Consumentenkrediet,
    ​FHA-leningen
    ​persoonlijke leningen
    ​autoleningen
    etc. Als u een lening of financiële hulp nodig heeft, neem dan contact met ons op via

    e-mail: lendingtreegroupinc@gmail.com

    e-mail: lending-tree@outlook.com

    Warme gedachte

    ELIZABETH WALTER

    LENDINGTREE INC®

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal, ik getuig van een goed bedrijf met een menselijk gevoel en een Godvrezend persoon, die ik afgelopen 2 weken op internet heb ontmoet geleden, ik was op zoek naar een particulier leningbedrijf waar ik een snelle lening van ongeveer 50.000,00 € kan krijgen. dus ik zag iemand getuigen voor een bedrijf die haar binnen 24 bankuren een lening van ongeveer 190.000,00 € gaf' Toen probeerde ik contact op te nemen met het bedrijf omdat ik niet in getuigenissen geloof, dus ik zei tegen mezelf, waarom probeer ik het niet eens om te zien of het bedrijf me uit mijn financiële probleem kan helpen, DON CASTRO LENING FINANCE en ze zeiden dat ik het formulier moest invullen dat naar mij was gestuurd, zodat het hen in staat zal stellen onmiddellijk door te gaan met de lening en dat deed ik en ik volg alle procedures die ze van mij vroegen bij het navragen van de lening. Tot mijn grootste verbazing werd de lening niet minder dan 24 uur naar mijn bankrekening overgemaakt. Ik weet niet wat voor soort financieel probleem u heeft of of u droomt van een eigen huis. Dit is het bedrijf dat uw droom waar kan maken, e-mail ze vandaag nog op (bil.ingolfs@gmail.com) en u zult gelukkig zijn zoals ik vandaag ben. Dank u allemaal, God zegene

    Hier is zijn e-mail: bil.ingolfs@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit al een paar jaar in de helderziende industrie, maar dit werd niet weerspiegeld in het aantal klanten dat ik aantrok. Loan Services heeft me geholpen om 40.000 euro veilig te stellen om mijn bedrijf weer op de rit te krijgen. Nadat hij me had geholpen om de lening te krijgen, heb ik gebruik gemaakt van zijn marketingdiensten en nu zijn de zaken booming, neem contact op met dit leningbedrijf voor hulp, dit is daar e-mail via (servicepersoonlijke_aanbieding@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!