Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 21 juni 2021

De langste dag van het jaar.

 


De langste dag van het jaar is/was een natte. Zo is de Deense zomer, afwisselend. De tuin zegt overigens dankjewel, want die was toch wel erg droog. Hier wacht ik op kleinzoon Casper die bij de fysiotherapeut was. Hij mag zelf niet rijden in verband met die knie. Daar gaat het overigens uitstekend mee. Toch zal hij z'n studie moeten aanpassen. Sport is een van zijn A-vakken (hoofdvakken) op het gymnasium en alle contactsporten zijn voor hem voor altijd van de baan. Hij is hypermobiel in de vierde graad en moet altijd oppassen dat zijn ledematen niet uit de kom schieten. Hij zal z'n leven lang zijn spieren moeten versterken; het fitnesscentrum krijgt een goeie aan hem. Hardlopen, fietsen en zo mag gelukkig wel.

"Ga je mee koffie drinken bij ons? Ja graag!" We kochten een "kanelstang", dat lust morfar ook graag.

Daarna werkten we even in de zaak; Casper hielp met het knippen en pakken. Dat kan zittend. Fijn, dat schiet lekker op.

"Blijf je eten? Ja graag!" Moeders was met haar klas een dagje naar Djurs Sommerland en kwam pas laat thuis. Dan is samen zijn veel leuker (vinden wij ook zo gezellig). 



Toen begon het voetballen. Na een of andere optakt speelde het Nederlandse Oranje-elftal (Hup Holland Hup)- hij is niet voor niets een kwart Nederlander. 

Nu speelt Denemarken. Ik ga meestal (alleen) even kijken als ik gejuich hoor. Wat kunnen de Denen zingen en lawaai maken zeg. Verder is het niet zo mijn ding. 



7 opmerkingen:

  1. nou zeker een natte dag, en dan naar het ziekenhuis.
    gelukkig gaat het met Casper goed.
    @ Kan niet zo goed type door een operatie aan mijn hand. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ dank voor de beterschap wensen.
      Gaat vandaag al beter door de handoefeningen.

      Verwijderen
  2. Mijn oudste dochter is jarig op de langste dag van het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Dorien,

    wat fijn, dat je er bent voor je kleinzoon!
    Hij geniet er van... zeker weten.

    Ik hoop, dat hij goed revalideren kan.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo met de kleinzoon.
    Heb gisteren Denemarken ook zien voetballen , superwedstrijd was het !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie ook nooit een goal echt 'vallen'. Altijd via de herhaling. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!