Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 6 augustus 2021

Het waarvoor..

Die twintig borden en die vierentwintig glazen heb ik nodig voor hét feest. Morgen over een week. De chef en ik werden allebej 70 het afgelopen jaar (ik zelfs in het vorige jaar) en dat willen we toch wel graag vieren. En weet je wat: Onze kinderen (en kleinkinderen) bieden aan om het te verzorgen. Compleet met speenvarken, diverse salades en wat er zoal meer bij een feest hoort. Wij nodigden de gasten uit (een maand geleden), zorgen voor een tent (het zou kunnen regenen) kochten brandhout voor de grote grill, moeten morgen wat uitklaptafels kopen, lenen extra stoelen bij de buren, kochten wijn en limonade (de kleinkinderen maken drinks), we bestelden marsepeinconfect bij de bakker (voor bij de koffie) en natuurlijk zorgen wij voor borden, bestek en glazen. 

We krijgen een gemengd gezelschap. Vrienden van de chef, mijn vriendinnen, gezamelijke vrienden, de buren en natuurlijk de familie. Familie van de eega en mijn zus en zwager komen 🙏 . Mijn jongste nichtje - wij schelen 18 jaar - is momenteel ook in DK op vakantie met man en zoon. Maar òf ze op het feest komen is nog maar de vraag, want dan zitten ze helemaal aan de andere kant van het land. Daarom kwamen ze gisteren op bezoek. Heel gezellig. Zo lang geleden dat ik - live - keuvelde in het Nederlands. 

Koffie met thee-broodjes en een kaneel-cake; een rondje langs het strand en de haven en tot slot gingen we eten bij restaurant Cozy aan de jachthaven.





4 opmerkingen:

  1. Kijk een heel mooie investering om jullie zeventigste levensjaar te vieren.
    Het belooft een prachtige dag te worden met de liefste mensen om je heen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk 140 vieren. En alleen de voorpret is al fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt vast een heerlijk feest, zal duimen voor mooi weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat wordt een flink feest zeg. Wat lief dat je kinderen aanboden zoveel te regelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!