Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 2 november 2021

Het is net alsof...

Het is net alsof de dagen korter zijn. Niet alleen qua licht, maar het is alsof er minder uren zijn. Tja, november..... November begint eigenlijk altijd goed. Met de verjaardag van onze zoon. 44 alweer (tegenwoordig moet ik even op m'n vingers natellen). Omdat hij gisteren in z'n nieuwe baan begon vierden we het afgelopen zondag. Deze foto is genomen door zijn nieuwe firma, maar ik vind hem zo goed dat ik deze even geleend heb ;-).🎂

Enfin, afgelopen zondag dus reden we net de snelweg naar Odense op toen het verkeer plotsklaps helemaal vastzat. Een ongeluk op de Nieuwe Lillebælts brug waardoor het verkeer van vier banen naar een geleidt moest worden. En dan nog stapvoets ook. Brandweer en ambulances die zich erdoor wrongen. Tja...dan duurt het even wat langer. Zo zie je maar dat er ook hier files voorkomen.


Ik ben altijd weer blij dat ik niet zelf bij het ongeluk betrokken ben. Dan voelt wachten niet zo lang. Even een sms'je naar Odense dat we wat later komen. Helemaal okay.  Het was een heerlijk rustige verjaardag; we hebbben genoeg "gefeest" in oktober. 


Zaterdag bij het fietsen bleef de fietstas van de chef achter een verhinderingspoortje hangen met het gevolg dat hij onderuit schoof. Gelukkig mankeerde hij niks, maar de fietsband sprong lek. Oef. Ik fietste naar huis om de fietsbeugel voor achter op de auto te halen, maar had natuurlijk de verkeerde moersleutel bij. Het eind van het liedje was dat hij helemaal naar huis liep. Dat is meer dan vijf kilometer. En: spierpijn de volgende dag. Flink spierpijn. Zijn beenspieren zijn toch minder sterk dan hij dacht. Het resultaat: Als we nu fietsen dan stappen we halverwege af en lopen een flink eind. Met de fiets als steun gaat dat best. Goed voor zijn conditie, maar ook voor de mijne!

Even een korte pause vanmiddag, maar het is best frisjes als je op een bankje zit. 



 Nog snel wat boodschappen doen en dan warme thee met appelcake. En een stukje breien, want ik oefen "kabels" 😄.



November is van start gegaan. Gisteren een heel gezellige middag met Tove die tachtig geworden was en mijn vriendinnen en mij uit genodigd had voor een heerlijke lunch en afsluitend een drankje in een café.

En nu...ga ik zingen. Adios.


5 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
    Een ongeluk is altijd vervelend voor de betrokkenen, hopelijk alleen blik schade.
    Soms komen de ongelukken achter elkaar, gelukkig heeft je man er geen rugblessure aan overgehouden.
    De temperaturen dalen zeker net als dat het daglicht minder wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  2. ha Dorien,

    at een knappe zoon!
    Jij bent terecht trots op hem en alsnog gefeliciteerd!

    Goed plan voor de conditie. En volhouden he!!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien lukt het al goed, die kabels. Soms voelt het best raar hè om zo'n grote zoon te hebben. Die van mij is veertig. Ja waar blijft de tijd, zowel in jaren als in dagen?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!