Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 5 september 2022

Hoe het gaat met dat sporten.

Op het moment dat ik hier zit te typen voel ik mijn rug. Ik hang een beetje van de ene naar de andere kant van de stoel om een goede zit te vinden. Dat komt van de "dans-fitness" vandaag die erg leuk was maar heel pittig! Zou je niet denken wel, bewegen op muziek, maar ik kan je wel vertellen dat er heel veel spieren gebruikt werden. In mijn jonge jaren ging ik naar het jazz-ballet, heb ik altijd leuk gevonden....maar toen was ik veeeel jonger!

foto van het internet

Het is helaas ook een "eye-opener", die dans-fitness. Ik stond vrij ver vooraan; voor zo'n grote spiegelwand en oei...en ik was veel dikker dan ik dacht! Er zullen toch echt wat kilo's af moeten, fru Hansen! Ik denk niet dat de spiegel liegt....helaas.
Laten we hopen dat sporten helpt (en vooral geen liflafjes eten).
Morgen ga ik weer interval-wandelen. Rustig wandelen afwisselend met snelwandelen; ook leuk maar die rug en buik training doe ik niet meer. Dat is veel te lang op de rug liggen en dat kan mijn nek niet aan. Die is ietwat scheef, iets waar ik normaal voor compenseer maar dat gaat niet bij zo'n training. Ik werd misselijk en dacht dat ik flauw viel (nou ja, ik lag al op de grond). Die heb ik uit het schema gehaald. 
Fijn dat je eerst vanalles kunt proberen!

 
We fietsen ook, bijna elke dag. Hier een stukje van de stadswallen gezien vanaf het strand. Dat ziet er kaal uit; het gras is net gehooid en alles is geel vanwege de ook hier heersende droogte.
Het lijkt de Sahara wel.


7 opmerkingen:

  1. De "dans-fitness" laat voelen dat je er nog bent.
    Ik ken het, de spiegel of winkelramen, ik doe ook al weer een tijdje mijn best.
    Je moet doen waar je je goed bij voelt.
    Inderdaad meer de Sahara, ook hier hoor. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    Queen - Radio Gaga
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De verkeersborden is zeker een bijzondere manier van verkeersborden plaatsen.

      Verwijderen
  2. Je beweegt best veel als ik dat zo lees! Snelwandelen, fietsen en ook nog die gymnastiek. Goed zeg. Zelf ben ik vooral van het hardlopen. Dat doe ik elke ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt niet meer doen als je best, Dorien. Maar ik heb veeeeel liever een beetje vollere gezelligerd met veel levensvreugde zoals jij bent dan een chagrijnige slanke den, die de godganse dag met het lijf bezig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wel een beetje lief zijn voor jezelf hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh weer ineens anoniem. Pfff. Ik was het: Bettie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!