Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 2 februari 2023

Het beste van februari....

Het beste van februari is dat het licht terugkomt! Daar kan ik zo van genieten na die donkere maanden. 


Kijk maar eens hoe het licht naar binnen schijnt. 't Is misschien een beetje rommelig, maar zo ziet het er bij ons nu eenmaal uit. 

De zon scheen volop vandaag en rond het middagsuur fietsten de chef en ik een flinke ronde. Goed voor de D-vitaminen, goed voor de benen en goed voor het humeur.

Gisteren waren we (weer) in de hart-kliniek in Kolding. Ze houden hem goed in de gaten.


De medicijnen zijn weer aangepast. Een (hele dure) pil is geschrapt en vervangen door een oude bekende. Van die hele dure pil kreeg de chef een vreselijke hoofdpijn, een droge keel en een enorme dorst. Tja, deze "nieuw op de markt wonderpil" werkte averrechts op hem. Vanaf vandaag gaat het al stukken beter!! En zijn energie is ook gestegen. Wat een pilletje toch een ellende kan veroorzaken. Nu snap ik best dat mijn moeder er heel goed in was om pillen weg te gooien, haha. 

Weer thuis ging ik koekjes bakken. En een appeltaart uit het oude bakboekje van Dr Oetker.



PS, die is al half op, maar ik heb het idee dat zelfgebakken beter is voor ons. 

5 opmerkingen:

  1. Zo grappig, ik gebruik dat boekje ook nog regematig en zo ken ik nog meer mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie zonnige dag, dan is de woonkamer een stuk vrolijker om te zitten.
    Hier was het vandaag koud, grijs en donker.
    Gelukkig gaat het goed met Chef, nu hopelijk an de vervelende bijwerkingen af.
    Dat is een heerlijke een appeltaart. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk ja, dat het steeds lichter wordt! Ja echt he, hoe medicijnen invloed kunnen hebben!
    Die taart ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het heel veel moeite om het recept voor de taart te delen hier, Dorien. Hij ziet er zo lekker uit, dat ik hem ook zou willen bakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het recept op de sidebar zetten. Weliswaar onder "echt Deens Eten" ;-)

      Verwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!