Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 21 maart 2023

Ik was even weg..

..en blogjes kun je van te voren schrijven (knipoog).

Ik was een weekje in Nederland. Want: mijn tante Mien werd 100 jaar en daar moest ik toch echt naar toe. Het werd zondag - op haar verjaardag - gevierd in hotel restaurant "De Wolfsberg" in Groesbeek. Wij hadden voor een weekje een appartement gehuurd ten zuiden van Tilburg en moesten dus een flink stuk naar het oosten rijden. Maar eerst dochter en kleinzoon afzetten in Nijmegen, waar zij een paar uurtjes wilden rondkijken. Halleluja, de hele binnenstad was afgezet vanwege de Stevensloop - een halve marathon en de stad leek een mierenhoop met duizenden mensen. Ik zette de familie ergens in het centrum af, reed drie rondjes om steeds op hetzelfde punt te eindigen totdat ik besloot om dan maar richting Kleve te kiezen....en kwam dus iets later dan verwacht op het feest.

Daar zit ze, in het midden, met twee zussen, een schoonzus en een nicht aan tafel. Haar kinderen en hun families waren er natuurlijk ook.

Wat was het leuk om die nichtjes en neef weer te zien. Dat contact wordt schaarser in de loop der jaren. Jammer eigenlijk. Proost tante Mien; doe er nog maar een jaartje bij!

Wij deden nog veel meer dingen in la Hollande, maar daarover een volgende keer.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je weer in Nederland was en nog gefeliciteerd met je tante Mien, een hele leeftijd.
    Het is weer fijn je familie te ontmoeten. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om in de gelegenheid te zijn je jarige tante te bezoeken en alle neven en nichten weer te zien. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne aanleiding om even 'terug' te zijn. En ook leuk dat dochter en kleinzoon mee waren. 100 jaar, wat zal je tante veel hebben meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het vast leuk gehad. En daarna weer lekker naar Denemarken, gok ik

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!