Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 28 juni 2023

De bloemetjes buiten zetten

Letterlijk...de bloemetjes buiten zetten, want er moest nieuwe potgrond in.

Veel planten heb ik niet hierbinnen, maar die er staan zijn al heel oud! Ze blijven groeien en ze blijven groen. De potgrond was uitgemergeld...met wat nieuwe grond hoop ik dat ze weer een jaartje meedraaien.

Gisteren plukte ik de rode en witte bessen. Die zijn zeker drie weken vroeger rijp dit jaar. Ik had er veel, heel veel en zette de sapkoker op het fornuis. Na lang wachten druppelde het sap er uit, maar jeetje, wat was het weinig! Iets meer dan een litertje kwam er uit. De bessen waren uitgedroogd ;-(. Daar ga ik geen gelei van maken. 


Van die ene liter sap maakte ik bessen siroop. Bessensap met heul veul suiker; dat geeft dikke siroop. Hebben we er toch nog iets van overgehouden. 


Overigens was het een dag met van-alles-wat.
Ik maakte de oven schoon; de chef tilde de ovendeur eruit en maakte het glas tussen de twee ovenruiten schoon.
We reden naar de stort met een aanhanger vol stenen die Carl gisteren uit de vijver had gehaald. Tonge jonge, wat lagen er toch veel stenen in die vijver. Volgens mij hebben we ze nu allemaal weggehaald; Carl twijfelt. 
Tussendoor hing ik de was op en haalde hem weer af; sleepten we vier lange platen de werkplaats in, die nodig zijn om facadeborden van te maken en kon de verpakking ook de aanhanger in. 


Toen was het tijd om te gaan zitten. 
Wat Anna kan  kan ik ook, dacht ik. Een boek lezen terwijl je breit. 
Tja, dat gaat niet zo goed als het breiwerk een patroontje heeft ;-)
Ik heb toen maar een boek in m'n oren gestoken. 

2 opmerkingen:

  1. Als je goed voor je planten bent geven ze je liefde terug.
    Mijn moeder was ook altijd gek met haar planten.
    Wat jammer dat de bessen waren uitgedroogd.
    Tegenwoordig kan de een boek in je oren stoppen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ veel Nederlandstalige muziek werd in mijn jeugd op Radio Veronica gedraaid.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!