Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 3 oktober 2023

Gewoon wat gezellige familie dingen.

Kijk hier eens; dit is "mijn" tante Annie.  Ze heeft een plaatsje gekregen in het kookboek "Oma's Klassiekers".Haar tomatensoep staat erin en die is heel lekker. Ik weet het zeker want ik maak het op precies dezelfde manier. 😄 (en dat is weer hetzelfde als de soep die mijn moeder maakte).

Voor wie wil; het is een leuk boek met goede oude vertrouwde recepten, vergezeld van leuke verhaaltjes.


Vanmorgen viel mijn receptenmap uit de kast en alles lag los. Meteen tijd om eens goed op te ruimen in dingen die we toch nooit maken of eten.


Oh, wat leuk! Er lag een kaart in de bus. Een vroege verjaardagskaart van mijn peettante. Ja, diegene die in maart 100 jaar werd. In alle jaren dat ik leef heeft ze nog nooit mijn verjaardag vergeten. Dank je wel lieve tante Mien.


Het was regenachtig vandaag; er lag een hoop werk te wachten in de zaak en ik sloeg de intervalwandeling over. Tijd voor de boekhouding. Ingeschreven op de pc: Klaar!



Ik kan nog steeds een bosje bloemen uit de tuin halen. De rozen deden het niet goed dit jaar, maar andere planten en bloemen gaven een overvloed.



En de chef kreeg een fles wijn en een doos met heerlijke chocolade. Van de overbuurman als dank voor het helpen bij een verzekeringsschade.

Ook al zo aardig.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je tante Annie te ontmoeten.
    De oude keuken, mijn oma en moeder waren er zeer bedreven in, alles vers met liefde.
    Wat lief dat je peettante nog steeds haar eigen kaarten schrijft.
    Kijk met zo'n cadeau voel je je wel gewaardeerd. Hans

    @ De trafohuisjes in Denemarken ken ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet alleen bij mannen gaat de liefde door de maag, ook bij huisdieren.

      Verwijderen
  2. Tante Annie en tante Mien. Hoe Hollands kan je het hebben! En bijzonder hoor, zo'n kaart van je 100-jarige peettante!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb goed gekeken naar het handschrift van jouw tante Mien. Fantastisch! Ze zal best een verjaarskalender hebben en iemand die voor haar de kaart op de post doet, maar dat maakt niks uit. Ze denkt er tenminste nog aan. Ik heb zelf één tante over van de 12, die ik ooit had. Ze is nu 105, maar sinds een jaar niet meer helder in het hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!