Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 2 mei 2024

Serieus?!!

Vorige week was ik naar een brei-event met twee bekende Deense dames, Christine Feldthaus en Lærke Bagger. "Strik og Drik"- oftewel "Brei en Drink" in Vejle Musikteater.. We waren met z'n drieën, Lisbeth had vooraf een fles wijn besteld voor twee -  ik reed en was de BOB...

De wijn was behoorlijk van prijs. Die stond klaar bij de bar in de foyer in een zak plus twee glazen ...maar het was maar een kleine fles, niet eens een half litertje 😄. Het flesje fanta dat ik haalde was bijna net zo groot. 

Afijn, we kwamen voor "the Show". En die viel vreselijk tegen. Twee vrouwen die daar op een bank zaten kwebbelen over huis-tuin-en keuken-dingen. Af en toe een kwinkslag of een joke die iedereen al kende en tja...verder heel simpel. "Wie wil er wat vragen?" en dan gingen ze daarover zitten doorzagen, huh huh.

Maar de toeschouwers, dat was hilarisch om te zien. "Wie  heeft er een vraag? Wie heeft een breiwerk bij? Wie wil er iets laten zien? "Ik - Ik - Ik!". Kijk mij eens, knap hè!  Dat was het meest vermakelijke van de show, voor ons dan. Net kleine kinderen in de speeltuin. Kijk mij eens mama!

"Wie kan er het snelste breien?" Hupsa, ze stonden alweer te dringen om op het podium te komen. Wij schudden meewarrig ons hoofd. 

En met zo'n show verdienen ze hun geld ....Ongelooflijk!   



We hebben er op de terugweg best om kunnen lachen. Gelukkig maar.

4 opmerkingen:

  1. En dat voor nuchtere Noorderlingen !!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig was het op de terug weg nog gezellig lachen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat de show zo tegenviel, maar heel positief zoals je er naar kijkt en dat je je alsnog vermaakt hebt met het observeren van het publiek : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals jij het vertelt lijkt het me ook drie keer niks, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!