... je je huis te koop zet!
Een paar makelaars verder is de prijs bepaald en het circuit aan de gang gezet. Papieren tekenen, van alles en nog wat opzoeken, doorsturen, mailen (hoeveel kostte het verwarmen? De eigendomsakte printen, het attest van de schoorsteensveger, ontroerend goed belasting, verzekeringen van het huis, de pelletkachel.... en ik heb vast nog wat vergeten ;-)
Het huis wordt de eerste maanden te koop gezet als een "skuffesalg", dat is zoiets als een stille verkoop. Er zijn misschien/waarschijnlijk liefhebbers genoeg. Eerst moet het dus klaar gemaakt worden voor de verkoop. Dat houdt in dat er een inspectierapport gemaakt moet worden door een onafhankelijke instantie. Die inspecteur komt dinsdag. Donderdag komt er een fotograaf en ik heb een heel boekje gekregen met aanwijzingen hoe het er in en om het huis moet uitzien.
Rond om het huis, de keuken, de huiskamer, de badkamer, de slaapkamers. Ik ben dus al aan het schoonmaken en ruimen. Gelukkig heeft Carl de heggen aan de rechterkant ook gesnoeid, en het laatste onkruid weggebrand.
Er is een hovenier aan hem verloren gegaan. Sandra komt woensdag een paar uurtjes helpen, heel fijn.
Mark en Caroline komen strakjes een paar dingetjes schilderen en kijken wat er nog op de zolder ligt van Carolines spulletjes 't Is er wel erg warm voor. Puf!
Tussen alle bedrijven door hebben we ook nog ziekenhuis-opvolging, de viering van een kleine gouden bruiloft van vrienden, en een feestje bij Ivona over een week. Het is maar goed dat de dagen lang zijn!
Wat zal jouw hoofd omlopen, zeg. Sterkte en zorg goed voor jezelf
BeantwoordenVerwijderen