Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 24 april 2013

Vrije dag??

Ik had nog 2 vakantiedagen over (het vakantiejaar loopt hier van mei tot mei :-)) en besloot om ze  op te maken in verband met de nationale vrije dag vrijdag, waar de "Grote Gebedsdag" gehouden wordt. Dan is het een lekker heel lang weekend......
Ja, wat doet een werkend mens op vrije dagen?
  • Ahum...uitslapen tot half acht; tjonge jonge!
  • Op m'n gemak ontbijten; tijd voor twee koppen koffie!

en dan:
  • WC beneden een (hele) goeie beurt geven.(het ruikt nog naar azijn)
  • Opruimen, stoffen, een paar keukenkastjes afsoppen.
  • Bedden verschonen.....
  • De winter kleding verwisselen voor zomerkleding!


We hebben niet zo veel kastplaats (of we hebben teveel kleren) en daarom gebruik ik de ruimte onder het schuine dak) om de kleding van het winter/zomer seizoen te bewaren.
De zomerkleding kon de kasten weer in maar, zoals gewoonlijk, had ik er in het najaar weer álles ingestopt, zodat ik eerst met sorteren kon beginnen....


En omdat ik toch bezig was, nam ik de bovenkast op de logeerkamer ook maar onder handen. Daar bewaarde ik lappen en lapjes....om er ooit nog iets van te maken. Nu hebben ze er de laatste 2 jaar nutteloos in gelegen....weggooien die handel.

Van het een komt het ander.

Ik had ook nog tassen en ceintuurs en....
opruimen maar!
De winterjassen moesten ook verwisseld worden; wanten, handschoenen en mutsen...
naar boven die handel!


Drie zakken voor het rode kruis, één voor de stort.

De chef moest later op de middag naar Odense om een opdracht op te meten en ik reed gezellig mee. Daarna even naar Ikea, waar we slechts 4 koffiemokken en een pizzasnijder kochten :-).
(even kijken naar badkamermeubels).

  • Heerlijk gegeten bij de chinees in Middelfart, waar de chef meteen afsprak dat we daar zaterdag met z'n allen gaan eten ter ere van zijn komende verjaardag.
  • Nog boodschappen gedaan (toch wel heerlijk dat de winkels tot 9 uur 's avonds open zijn).
  • Koffie gezet 
  • en voor de tv - nu de computer, neergeploft.


Een vrije dag???

Wel een goed bestede dag!

2 opmerkingen:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!