Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 30 november 2015

Kalendertijd.

December is kalendertijd,
De Julekalenders zijn er weer.
Met chocolade
of kleine pakjes 
en natuurlijk op de tv. 

Op twee, drie, vier, vijf zenders.
Drie voor de kinderen - of nee, steeds meer voor de hele familie.
"Absalons geheim" op één, "De Kerstwens" op twee en "De Kabouterbende" op drie.
De kinderen kijken er naar uit.
Dit jaar is "De Kerstwens" nieuw.
Philip kon die van vorig jaar nog precies navertellen, dus indruk heeft het in ieder geval gemaakt.

In december sla ik ook het laatste blad van de maandkalender om. Die koop ik ieder jaar van de daklozen....

De Gerarduskalender begint heel dun te worden. Die krijg ik ieder jaar van ons moeder. De nieuwe ligt boven.

Van de agenda, die altijd op het bureau ligt, is ook al een nieuwe aangeschaft. Daar leggen we alle brieven, afspraken, kaartjes, tickets en meer van dat soort in...


Hier een girokaart; en de kaarten voor de komende verkiezingen.
Donderdag wordt er in Denemarken gestemd over het wel of niet behouden van een aantal juridische rechten in eigen hand en land in plaats van een groot deel ervan aan de EU over te dragen. Retsforbehold, noemen we het. Juridische voorbehoudens.

Ik heb ook nog een kalender in mijn telefoons (een privé en een van m'n werk), maar de kalender op tafel kunnen we hier echt niet missen! Het zijn halve dagboeken. Ik heb ze bewaard (waarom in 's hemelsnaam) vanaf 1986.



En tot slot hebben we nog een verjaardagskalender op de wc hangen.
Echt Nederlands!


Dat is mijn dilemma. 
De kalender is versleten; gelapt met vele stukjes plakband en elastiekjes.
De kalender is aan vervanging toe...... hij hangt er al járen....
Maar op deze kalender staan de verjaardagen - en sterfdagen van vele geliefde mensen.
Als laatste de moeder van Ivona. Overleden vrienden/vriendinnen, bekenden, mijn vader die in 1958 is gestorven, ooms en tantes, zelfs mijn oma's en opa's staan er op.
Als ik een nieuwe aanschaf, dan schrijf ik vast niet al deze namen over. 
Of...? ??
Ik houd ze op deze manier wel vast in mijn herinnering....

Wat doe jij?






1 opmerking:

  1. Ik zou die verjaardagkalender gewoon houden. Hij heeft echt sentimentele waarde lijkt me.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!