Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 30 april 2016

Noorderbreedte en Oosterlengte

Ik vind het knap; goed gedaan; trots ben ik op hem.
De chef wordt vandaag 65 en juist vandaag behaalde hij zijn zeevaartdiploma!

55*09,1N 10*09,1 E
Hij was vanmorgen al vóór achten de deur uit en kwam pas om vijf uur thuis. Hij (en anderen) hebben de hele dag buiten doorgebracht, waarvan minstens vijf op het water.
Het was hem aan te zien. Rode wangen, verweerd door het weer, met stralende ogen.
Hier is 't de hele dag droog en zonnig geweest; hij had regen vanochtend.
Ik heb twee wassen buiten kunnen drogen.

Het bezoek is weer naar huis.
't Was gezellig!
Gisteren gingen we nog een keertje uit eten, bij restaurant Asia in Middelfart.


Gisteren hadden we regen.
En regen; en nog meer regen.
Zus en zwager hielpen 's morgens nog een paar uurtjes mee op de zaak en de chef ging mee naar Bindeballe Købmandsgård.
Een kruidenierswinkel/museum uit 1897.
Ach, wat waren er toch veel dingen die wij ons nog uit onze jeugd konden herinneren....
Uit 1897 is er niet zoveel bewaard, des-te-meer uit de jaren vijftig en zestig.

Morgen gaan we de chef's verjaardag vieren.
Morgen, de eerste mei gaat de vlag uit.

Ik heb een cheese cake gemaakt en een banaantaart gebakken.
Ik heb kippensalade gemaakt en worstenhoorntjes.
Ik heb boodschappen gedaan en het huis even doorgewerkt.

De chef zit met z'n ogen dicht in de stoel, en jaagt de leeuwen weg.
Ik ga ook met de benen omhoog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!