Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 14 april 2016

Over duikboot, fietsen en aardbeien.

Dat klinkt al aardig 's zomers, nietwaar?

In ieder geval was het zo'n mooi weer vandaag, dat ik gewoon al om drie uur ophield met werken. Ik had het verdiend (vond ik) - Ik had de laatste dagen heel veel te doen gehad en vele uren gedraaid. Thuisgekomen zei de chef dat hij de zaak ook dichtgooide, waarna we de fietsen uit het schuurtje haalden en lekker een dik uur van de buitenlucht genoten.


Langs de golfbaan en voorbij de resten van de, in de middeleeuwen ooit gebouwde Ullerup Kerk.


Ik had aardbeien gekocht, die we als toetje opaten. Met melk (moet eigenlijk room zijn, maar ja, de lijn) en een pietsje suiker:
Jordbær med fløde.
(uitspraak jorbeir mè fleude).
Het Deense tongbrekertje. Zoals een Duitser laten zeggen dat hij "Zijn schoenen in Scheveningen heeft vergeten". Of horen hoe een Engelsman "Oisterwijk" uitspreekt.
Juist!

Mijn collega was opgeschrikt door een foto die zijn buurman stuurde, waarop een duikboot die in de Lillebælt was gesignaleerd.
Wie, wat, waar, waarom?
De vijand? De Russen? Denemarken heeft geen duikboten!



Een andere collega "googlede" even.
Er was een NAVO (NATO zeggen wij) oefening aan de gang.
Dus zal het wel een Duitser zijn geweest (of een uit Polen...of ?).

Overigens is gisteren de laatste hand aan de "sangskjuler" gelegd:


Surprise!

En moet de chef zondag zijn praktische vaardiploma zien binnen te halen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!