Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 2 januari 2017

Nytårskur.


De koninklijke garde op de achtergrond; de kamerheer vooraan; één voor één schuifelen de ministers, de "boven"-burgemeester van Kopenhagen; de hoogste pieten van het leger, de politie en de geestelijkheid het paleis binnen. De koningin houdt haar jaarlijkse Nieuwjaar-receptie voor haar belangrijkste raadgevers.
Ik moet zeggen dat de koninklijke personen zich elegant, maar niet overdadig gekleed hadden, terwijl vooral de vrouwelijke ministers elkaar de loef probeerden af te steken in de ene kostbare robe na de andere.  Jammer - en dom vind ik dat. Het is per slot van rekening geen modeshow.


Ik ruimde op. Alle kerst-spullen zijn weer ingepakt en de dozen zijn weer in de diepe kast opgeborgen. Behalve het kerststalletje; dat mag staan tot na Driekoningen. En de buitenverlichting mag ook nog even blijven hangen. Januari is per slot van rekening ook nog een van de donkere maanden.


Gisteren reden we naar de overkant van de brug, naar Fænøsund (vlak bij Middelfart).
Toen was het grijs en grauw.


Vandaag was de zon op bezoek. Ik heb twee keer een wandeling gemaakt. 
Dit is onze straat - 17 huisnummers. Ik woon achteraan (of vooraan, 't is maar net hoe je het bekijkt).
Nee, de chef wandelde niet mee. Hij heeft nu al een paar weken veel pijn in z'n rug - bij zijn bekken.
De dokter heeft hem een verwijsbrief gegeven voor het rug-centrum in Middelfart, waar hij de 14 januari een MRI scan krijgt.
Laten we er maar het beste van hopen.





1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!