Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 1 januari 2017

Zwart scherm.

Net voordat de jaarlijkse Nieuwjaar-toespraak van de koningin op de tv zou verschijnen vielen de signalen bij meer dan de helft van alle tv's in het land uit.
Storing!
Is het onze tv? Of de box?
Is er een radio-signaal?
Niks!


Zwart scherm/geen beeld.
Ach, ik zette een lekker muziekje op; we aten de verscheidene voorgerechtjes en dronken champagne.
Even op de computer kijken (die is gelukkig van een andere provider) en ja hoor: Grote landelijke problemen bij "Yousee". 
(Shit-storm op Facebook).
Ik zette nog maar wat meer mooie muziek op; we aten meer van onze lekkere hapjes en leegden de fles champagne.
De storing was voorlopig niet op te lossen, las ik.
En zo zaten we heerlijk "My Fair Lady" te kijken (die had ik eerder opgenomen) en hadden een heel gezellige avond.
Er was geen klok op tv om twaalf uur die ons vertelde dat het nieuwjaar was. We hoorden het aan het knallen van vuurwerk.

Vanmorgen was de storing in grote delen van het land opgelost. Ik heb het nieuwjaarsconcert uit Wenen kunnen zien en maar meteen kaartjes besteld voor het concert in Fredericia Theater.


En de toespraak van de koningin?
Ik heb hem eigenlijk helemaal niet gemist! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!