Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 25 mei 2017

Met behulp van foto's


Ik vertrok vanaf Billund met meer dan een uur vertraging. Een foutje op Schiphol met de brandstoflevering zorgde ervoor dat het vliegtuig vertraging had in Amsterdam en daardoor ook te laat in Billund arriveerde. 
Het vliegtuig kon ook niet meteen landen op Schiphol maar heeft een hoop rondjes over het terrein gevlogen.


 Met de trein naar Eindhoven. De trein stond klaar op het perron en de reis ging lekker vlot. Vanuit de trein is het toch het mooie groen van Brabant dat mijn hart bekoorde.


 Na heel veel zitten die donderdag gingen zus en ik een flink eind wandelen door Veldhoven (Zeelst) om weer wat beweging in de benen te krijgen. 
Daarna naar ons moeder, want er moesten boodschappen gedaan worden. De vruchtenbowl werd ook gemaakt.


 De verjaardag; zoals gewoonlijk. Al was het bezoek minder dan anders (leeftijd, andere verjaardagen). 
Maar gewoontegetrouw: koffie met gebak, een glaasje bowl, iets fris, een chocolaatje, belegde broodjes, thee....
Hier Marije en tante Anny.


 Ons moeder met haar oudste zus, die in maart 94 is geworden.


 Mijn zus had een kleinkind op bezoek dat weekend en daarom gingen we zondag de natuur in. We liepen het kabouterpad in Hoogeloon. De natuur is mooi hier.


 Er moesten allerlei opdrachten worden vervuld


 Maar er was ook voldoende plaats om te spelen.


 Maandag naar de markt. Zo'n gezellige Nederlandse markt. We kochten allebei een lap stof (nu maar zien of er bij mij iets van komt om dat jurkje te maken) en een kant en klare jurk. We maakten foto's terwijl we de jurkjes vóór hielden om te kijken welke kleur het beste stond. Marije koos voor een groen gevalletje.


 Dinsdag weer terug met de trein. Hier een ietwat wazige foto van een typisch Hollands landschap waaraan de trein voorbij raasde.


Op Schiphol is het heel wat drukker dan op Billund. Hier taxiën de vliegtuigen na elkaar naar de startbaan. We hadden weer vertraging, omdat vijf personen wél hun koffer hadden ingecheckt, maar niet kwamen opdagen. Toen moest die bagage natuurlijk het vliegtuig weer uit.

De eega kom ik gelukkig een berichtje sturen, zodat hij niet al te lang op mij hoefde te wachten.

Na een dik half uur waren we thuis.
Koffie, bijkletsen, uitpakken, nieuwe fiets proberen, eten, omkleden en als de bliksem naar het koor voor het concert.

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je in de gelegenheid was je jarige moeder te bezoeken. Nog gefeliciteerd met haar en ik hoop dat je nog lang van haar mag genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!