Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 5 mei 2018

Robotje.

Ik werk in de tuin.
Ik steek de paardenbloemen eruit.
Achter mij klinkt een zacht gezoem.
Kijk, daar komt ie weer, m'n robotje!



Omdat ik de afgelopen weken wat extra verdiende; omdat wij een vrij grote tuin hebben (700 m2); omdat er een soort moestuin bij hoort; én een groentekas; omdat de dagen nu eenmaal geen onbeperkt aantal uren hebben; omdat we allebei wat ouder worden...daarom kochten we een automatische
grasmaaier.
Ons oranje robotje.
Geen twee tot drie volle zakken gras naar de groenstort brengen; geen gras dat de kleinkinderen mee naar binnen slepen, maar wel een prachtig grasveld!
Leve de vooruitgang!

Ik werkte verder in de tuin.
Ik rooide de paden en bakken in de moestuin,
Kijk eens hoeveel bessen er in aantocht zijn!
(en dit is maar een struik)


De chef werkte eerst een opdracht af, maar groef het perkje bij de vijver af. (toen was hij ook af)
De troldhazel, de rode roos en de schoenlappersbloem blijven bewaard. De rest van het perkje krijgt een laagje boomschors.


We waren ook van plan om de wilde kamperfoelie weg te halen van het terras, Die kamperfoelie overwoekerd alles; mijn mooie tabaksplant is naar de knoppen en de scheuten van de kamperfoelie beginnen het dak te bestormen.
Ik knipte hem af van onderen, maar toen zagen we dat er een vogelnestje inzat.
We hebben het vogeltje maar met rust gelaten.



Je ziet het bijna niet, maar het zit rechts boven op de foto,

Als laatste haalden we tomaat en peper/paprika plantjes.
Die worden morgen geplant.


Vlug wat eten, een rondje fietsen langs de haven en het strand,
een ijsje. 
Dat was de zaterdag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!