Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 11 augustus 2018

Akupunktur

Of acupunctuur, zoals je het schrijft in het Nederlands.

Geloof je in de werking van acupunctuur? Ach, je hoeft er niet in te geloven: het dóet in elk geval iets met je lijf.

Met mijn elegante valpartij in Legoland de vorige week heb ik waarschijnlijk een spier en of weefsel in mijn schouder verrekt.
Het gaat iedere dag beter, maar bijvoorbeeld de manier waarop je je arm optilt als je deodorant onder je oksel wilt opbrengen is nog een pijnlijke beweging. 



De chef maakte voor mij een afspraak bij "zijn" akupunktur-klinik.
Daar was ik gisteren.
Heerlijk ontspannend - rustig muziekje - en 20 minuutjes liggen met de naaldjes op cruciale plekken.

Ik merkte wel dat in ieder geval die ene naald op een juiste plek zat, want het was af en toe net alsof er een paar timmerlieden aan een zenuw aan het trekken waren.
Thuisgekomen kwam de hoofdpijn die met een paar pinex pijnstillers te verhelpen was. Ik moest..tig keer naar de wc en viel daarna regelmatig in slaap. Gek genoeg heb ik ook de hele nacht geslapen; het was zelfs al half negen toen mijn eega mij wakker maakte.

Ook vandaag wordt er gewerkt aan mijn schouder, zo te merken. Maar het aanbrengen van deodorant ging al veel beter en mijn arm kan alweer een stuk verder de hoogte in.

Acupunctuur kan bijdragen aan een snellere genezing; dat geloof ik in ieder geval.


1 opmerking:

  1. Ik denk ook zeker dat het kan werken. Hoop dat je snel weer fit bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!