Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 22 augustus 2018

Moestuin



Mijn oud-collega kwam op de koffie en bracht een zak appels mee. Ze zijn nog een beetje aan de zure kant, daarom maak ik er appelmoes van. De eerste keer dit seizoen.






Ook onze boom hangt vol met appels.
Ze zitten nog goed vast, dus even wachten met de oogst.


We maken er -natuurlijk- appelmoes van, maar veel van de appels worden omgezet in appelgelei. mmmmm.

De chef heeft alvast 150 bakjes gekocht om de gelei in te bewaren ; de optimist!
Wie bewaart heeft wat.


We hebben - net als iedereen - volop tomaten en komkommers, maar de rest van de moestuin liet het afweten. Op de bessen na, maar die waren net rijp toen ik naar Nederland ging en zijn achtervolgend door de merels opgepeuzeld. 
De rabarber stond maar te staan zonder groei.

Ach ja, toch heb ik liever zo'n heerlijk warme en droge zomer dan die vreselijke regenzomer van vorig jaar.

Dat maakt het werken met "grote" opdrachten gemakkelijker.
Zo fijn dat we een helpende hand kregen van schoonzoon en dochterlief.


Ik ben aan het snoeiwerk begonnen - tussen de bedrijven door.
De jasmijn is gesnoeid, de twee forsythia's, de dooie takken van de braam en een gedeelte van de seringenboom. Ook knipte ik twee grote wilde rozen in kleine stukjes en veegde het terras.

Nou de rest nog....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!