Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 6 december 2018

Zuinigheid

Zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen
(en wie zich niet goed wast, krijgt luizen als kamelen).

Ik had een groot gat i m'n ene sok. Die gooide ik weg maar de andere ging in de wasmand. "waarom gooi je ze niet allebei weg?" vroeg de eega. Tja, ik heb nog twee andere paar zwarte sokken en als er daar een van kapot gaat... Je hoort het al. De zuinigheid zit er in! Ik vind het ook moeilijk om een auto die nog goed rijdt in te ruilen voor een andere. Maar de logiek zegt dat ie natuurlijk niet zo goed blijft rijden en als er weer een mankementje aan is dan geeft dat weer reparatiekosten. Mijn kast boven puilt uit met doosjes, papier, stofjes en patronen, terwijl ik helemaal niet veel naai. 

Nu heeft de chef een kunst-kerstboom gekocht!! Ik wist van niets.


kerstboom ;-)
In alle jaren dat we getrouwd zijn hebben we een "echte" gehad. Dat ruikt zo heerlijk in huis (de eerste week in ieder geval). Een kunstboom ruikt niet; maar als iedereen er eentje kocht werden er minder bomen gehakt. En die landbouwers dan? Die hun jaarlijkse winst zien verdwijnen? Is een kunstboom beter voor het milieu? Natuurlijk wel als ik hem jaar na jaar her-gebruik....Ik weet het ook niet meer. Maar de doos met boom is aangekomen....
Uit Nederland nota bene! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!