Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 1 maart 2019

(Bijna) lente.

Voor de Denen begint de lente de eerste maart. Normaal liggen de temperaturen dan nog maar rond de vijf graden, maar de dagen worden lichter en in maart keert het getij. Dan gaan we definitief de zomer tegemoet. Misschien komt het ook omdat de dichter Kaj Munk het lied schreef van het kleine anemoontje, dat de eerste maart haar kopje liet zien.
Ik zag er ook een vandaag. Een klein maar dapper blauw anemoontje.



Zie je dat de zon schijnt. Heerlijk hè; wel ietsje frisser dan gisteren.
Ik deed de boekhouding maar weer eens.


Ik lees (in een vreselijk slecht geschreven biografie) over Nina, de helft van het duo Nina en Frederik. Degenen die een stuk jonger zijn dan ik kennen ze waarschijnlijk niet en hun muziek zegt ze niets. Ik was ook nog aan de jonge kant en bij ons thuis werd er niet veel naar muziek geluisterd. Maar later hoorde ik ze wel, charmant. Het is dat ik wel wat meer over die Nina wil weten, anders lag het boek allang bij het oud papier.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!