Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 19 maart 2019

Peettante en meer..

Vandaag wordt mijn peettante 96 jaar. Hier staat ze er een beetje onhandig op, maar dat komt omdat ik hem uit een foto heb "geknipt, die mijn zus twee weken geleden maakte. 
Op die foto staan ze er nog met z'n vijven op; maar het kringetje ouderen wordt kleiner. Vorig jaar was mijn moeder er ook nog bij...

Dat was toen: dit is nu.

Ik ging eindelijk een flink stuk wandelen vandaag na al die regen van de laatste weken. Halverwege speelde mijn heup op, natuurlijk ook omdat ik dwars over de golfbaan en de omliggende struiken liep. Slecht terrein! Gelukkig zakte de pijn langzaam weg na even rusten, zodat ik denk dat het gewoon spierpijn was. Ik zal mezelf maar wat beter in de gaten houden.




De laatste deur boven schildert zich zelf niet en alle verf spullen staan me schreeuwend aan te kijken. Gelukkig kan ik daar goed tegen, ha! Morgen dan maar?
Van het een komt het anders. Nu wil ik ook "mijn" naai-werk-en strijkkamer aanpakken. Kastje eruit, tafel weg en een groot blad maken onder het raam. Nu de chef nog zien over te halen. 
(En ik zal moeten opruimen).



Een mens moet er af en toe ook even uit, nietwaar. 
Zo reden we zaterdag naar Juelsminde waar we aan een heerlijk vis-buffet belanden. 


Later op de dag een beetje een memory-tour voor mijn eega, die als kind vaak op scouting-kamp was in Danneborg.



Vanavond is er kooravond. Wij hebben een concert gepland de 12 mei, samen met het mannenkoor Skjold en de Harmonica-club, maar: onze dirigente heeft haar been gebroken en moet 6 weken rust houden. Ohlala! Nu krijgen we wel een invalster, maar ik ben benieuwd of het concert wel door kan gaan. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!