Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 1 mei 2019

De vlag hing uit.


De vlag hing gisteren uit, want mijn lieve man was jarig. Nu is hij net zo oud/jong als ik...Het was een fijne warme dag en de zon kwam heel vaak achter de wolken vandaan.
Dat is anders vandaag, maar ja, ik heb nog bijna nooit meegemaakt dat het warm en zonnig is de eerste mei. Wind en wolken en een fikse temperatuur-daling. Vandaag hangen er ook veel vlaggen uit; de eerste mei wordt nog redelijk gevierd hier, ook al wordt dat minder.


De jarige kreeg een nieuwe "luie-leun-stoel", waar hij goede steun voor zijn versleten rug heeft en we gingen lekker uit eten. We hielden ons aan een simpel hoofdgerecht, vooral omdat de eega flink aan het afvallen is, wat deels komt door vernieuwde diabetes medicijnen en zijn eigen willen.

De seringen staat op springen
Ik heb nog/alweer wat last van een schrale keel. Zou dat komen door die enorme massa pollen die hier door de lucht zwerven? Of is het gewoon een hardnekkig virus.
Het deed mijn keel ook geen goed dat we maandagavond een extra koor-avond hadden met mannenkoor en harmonicaorkest. Skjold is een heel enthousiast mannenkoor maar ze zingen.... keihard! Ga daar maar eens aanstaan als vrouwenkoor. Je probeert om er boven uit te komen of om in ieder geval je eigen stem te kunnen horen, maar dat is een krachtinspanning voor een stem. Gisterenavond liet ik verstek gaan (verjaardag en etentje) en volgende week dinsdag kan ik ook niet. We hopen op het beste voor de uitvoering de 12. mei.


Strakjes naar Odense, waar de chef mij en mijn fiets afzet.
Het halve hele binnenstad van Odense is opengebroken vanwege de komende "letbane" een soort bovengrondse Metro. Er is met de auto geen doorkomen aan; dan maar met de fiets, nietwaar!

1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!