Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 10 juli 2019

Jezelf aan het werk zetten!

De chef is dezer dagen in Odense om zoonlief te helpen met het leggen van een nieuwe plankenvloer in zowel de huiskamer als in de keuken. En dan zou je toch denken dat ik tijd genoeg hebt om lekker te luieren in de zon...Maar niets is minder waar!
Ik ben veel te heel erg goed in mezelf een bende werk te bezorgen!
Zondag scheen de zon en het waaide flink. Ideaal om de was buiten te drogen. Drie trommels draaide ik en omdat het zo goed droogde streek ik de hele zwik ook maar meteen. 
Maandag zag ik dat de zelfgebakken broodjes op waren. Allé hup; een nieuwe voorraad.



Gisteren was de chef thuis; hij kon even niet vooruit in Odense en toen kwam onze tuinhulp. Tjonge wat hebben we gewerkt, Michael en ik. De chef reed het afgeknipte groen naar de stortplaats; vier aanhangers vol!



Vandaag heb ik de buurvrouw gevraagd voor de koffie. Maar ik had niks lekkers in huis en bakte daarom cup-cakes. 



Nu is de dakdekker aan het werkt om het dak te dichten zodat we hopelijk geen waterschade meer krijgen.


En tussen al die bezigheden zijn er de gewone huishoudelijke en kantoordingen.
Ik schreef de facturen van de afgelopen week.
Ik schrobde de vloer van de wc eens extra goed, op m'n knieën; ik gaf de keuken een goede beurt; ik pas op Carls's marmotje waar ik behalve de kooi schoonmaak ook met het diertje in de hand zit.  



Ik bestelde en haalde een mand met lekkernijen die Caroline voor me naar huis reed. Die mand is voor m'n eerste baas en zijn vrouw, die morgen hun diamanten bruiloft vieren. We hebben met z'n elven geld bij elkaar gelegd; ik organiseerde het en bestelde - lang leve Mobile-pay. 



Ik maakte een aardappelsalade omdat er nog wat nieuwe aardappeltjes in de groentela lagen (en moest toch nog wat crème fraîche halen; meteen wat andere boodschappen gedaan).
Ik maakte de koelkast helemaal schoon..
en zo vliegt de dag voorbij...

By the way: het is heerlijk zomerweer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!