Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 10 november 2019

Even en update.

Er wordt hard gewerkt in dochters huis. Er is ook genoeg te doen, maar er zit gelukkig veel voortgang in. 
Naast ons dagelijkse werk hier zijn er ook van die dagen waar je voelt dat je de hele dag in de weer bent geweest en dat er toch weer een hoop achterstallig werk is blijven liggen:
"Even" naar Odense om nummers op brievenbussen te zetten duurde veel langer dan gepland omdat alles zo nat was en er veel tijd in het drogen van de brievenbussen zat.
"Even" de oude grijze stopcontacten vervangen door witte, was niet zo eenvoudig als gedacht.
"Even" naar de tandtechnicus om de chefs implantaten "af" te maken resulteerde in een nieuwe poging omdat de oude niet goed gelukt was.
En, zoals ik eerder schreef "even" een printer installeren ging nou ook niet echt van een leien dakje.
"Even dit en even dat" gaat niet altijd zo snel als gepland.

Ik hield me dit weekend bezig met de jongsten, dat was voor iedereen het beste wat ik kon doen. Gisteren alleen met Carl, vandaag kwam Philip ook mee.
En dan doen we duizend dingen op zo'n dag: 
Huiswerk maken, voorlezen, wat spelletjes op de computer, wandelen naar "het nieuwe huis" en weer terug, wat gewone boodschappen, naar Silvan (zo iets als Praxis), eten maken voor zeven man, met Sorte knuffelen, naar de sporthal hier vlakbij waar een van Philips neefjes meedeed aan een voetbaltoernooi, hun ouders kwamen in een van de pauzes hier op de koffie, een appelcake bakken....





Sorte vindt alles goed. Ook de blad versiering op haar rug.


Tussen alle bedrijven door ben ik een English Christmas-cake aan het maken. Ik kan mijn oude recept nergens vinden en ben op het net gaan zoeken naar eentje dat er op lijkt.
Zo'n taart vergt minstens een uur of meer voorbereiding en moet dan vier uur de oven in. Als hij gebakken is moet er een hoop rum in; inpakken en donker en koel bewaren tot kerstmis.


Ik vind het altijd weer leuk om hem te maken.......


1 opmerking:

  1. Ja dat 'even' iets doet, en dat dan heel vaak slokt best veel tijd op. Die Engelse kerstcake ziet er goed uit!

    Annemieke die in Engeland woont gaf ooit voor Huisvlijt een recept: https://www.huisvlijt.com/echtge-engelse-kerstpudding/

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!