Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 18 december 2019

In de gevangenis.

Wat moet het vreselijk zijn om in de gevangenis te zitten. In het voorarrest - in het huis van bewaring, in afwachting tot je zaak helemaal uitgeplozen is. 
Ik was tolk vandaag. Video-tolken.
Na het afgeven van mijn mobieltje en nadat ik door de scanner was daalde ik samen met de verdachte en zijn advocaat af naar de geluidsdichte kelder, waar we in een kleine ruimte met een groot scherm zaten om te horen hoe lang de rechter zijn voorarrest ging verlengen.
Poeha, je zou acute claustrofobie krijgen als je hier alleen zat. De deur achter je gaat op slot, gepaard met het rammelen van een dikke bos sleutels.
Na drie kwartier werden de advocaat en ik losgelaten; de verdachte kreeg er vier weken bij.


Nee, dan was het veel gezelliger gisteren bij de jaarlijkse julefrokost - de Christmasparty van het Lunakoor.
Ik zit in de "feestcommissie" dus wij moesten voor alles zorgen; het eten (we hadden tapas besteld - die waren heerlijk), de feestelijk gedekte tafels, geprinte liedjes (6 stuks ), een kerstquiz, het pakjesspel, iets voor bij de koffie (Hanne had zelf zalig confect/snoepgoed gemaakt) het welkomstwoordje en het verlopen van de avond.
Wendy maakte op het laatst een paar foto's waar we bijna allemaal opstaan. Natuurlijk waren er ook een paar die wegens werk of ziekte niet aanwezig konden zijn, maar zo is het nu eenmaal.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!