Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 22 december 2019

Tien uren.


Vandaag is het "vintersolhverv"- winterzonnewende.
Er is in deze dagen tien uur minder licht dan in de hoogzomer.
Die uren gaan we nu inhalen, beetje bij beetje bij beetje.

We maken het best gezellig in deze donkere dagen. 
Gisteren waren kinderen  en kleinkinderen hier.
Om te "racletten" - het huis ruikt nog steeds ook al heeft het raam boven de hele nacht open gestaan.
Het was wel heel gezellig!!


Op het laatste - als toetje - had ik de chocolade-smelter op tafel gezet. We dipten marshmallows, stukjes banaan en ananas in de warme chocolade..mmmm.


Het apparaatje had ik dezelfde morgen op de kop getikt bij de kringloopwinkel van het Rode Kruis. Voor omgerekend 6,50 Euro.
Het was nooit gebruikt, de kassabon zat nog in het doosje.
Kijk, dat is nou eens een leuk koopje!

Vandaag is er gewerkt aan de keuken bij Sandra.


Kastjes..,,

..en laatjes.

Gelukkig is het kerstvakantie; hopelijk tijd genoeg om de keuken in orde te maken.
Ik hielp ook waar ik kon, maar liep ook een beetje in de weg; ha!

De kerstboom staat hier weer.
.

En ik heb snel een kerstdecoratie gemaakt.


Morgen is het " Lillejuleaften".

De eend staat te ontdooien in de koelkast.
Ik kook morgen alvast kleine aardappeltjes in de schil voor de gecarameliseerde aardappeltjes bij de eend en maak de traditionele rijstebrij, waar we op kerstavond slagroom onderdoor roeren.
Die gekke Denen, nietwaar. 


En zo wordt het stilletjes alweer kerstavond/juleaften :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!