Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 7 maart 2020

Zonnig

Ja hoor, er tikte een mailtje in dat het vliegtuig gecancelled is. We krijgen ons geld teruggestort. Dat is toch altijd wat!
Spanje moet maar wachten...

Adiós!

Vanmorgen was ik samen met de voorzitster van ons koor naar de
netwerkbijeenkomst van de Creatieve Avondschool. Hier valt ons koor onder met nog 5 andere koren en 4 orkesten. Er zijn altijd nieuwtjes en tips. En ook interessant om wat mensen van de andere muziekgroepen te ontmoeten. Ik trof een van "mijn oude dagmoeders" en wat wás dat leuk. Zij speelt klarinet in het Postorkest. Zo fijn dat het haar goed is gegaan in het leven, want ze heeft hele moeilijke tijden gehad.

Naturlijk was er gedekt met koffie, broodjes en koffiegebak ;-)


Anders zou het Denemarken niet zijn!

Omdat het zo'n mooi weer was(is) besloten de eega en ik om voor het eerst in lange tijden maar eens gewoon wat te gaan rijden op de kleine weggetjes.
In het zonnetje door het groene land.
Langs de vakantiehuisjes in Høll, waar het water hoog staat, over stille wegen en genieten van de zon.
We belandden bij Hopballe Mølle, waar een mooi restaurant is en een fantastische "boerderij"winkel.
Er ligt een grote kippenfarm naast en de kip-producten werden hier verkocht met nog heel veel andere lekkere en mooie dingen.
(er lagen pullovers en vestjes die zo zacht waren als babybilletjes)



We kochten kippenvlees.

Oh, ik had nog veel meer willen kopen, maar opeens besefte ik dat veel dingen er gewoon zalig uitzagen omdat ze in van die leuke potjes en flesjes zaten. Want zeg nou zelf, het meeste kun je ook zelf maken. Appel-en bessengelei in schattige kleine potjes smaken vast niet beter dan de gelei die ik zelf maak. Die bewaar ik alleen in grotere glazen potjes, die er lang niet zo fancy uitzien.
En die gemengde kruiden in een potje; de chef is eminent in het maken van kruidenmengsels. Citroenpeper, mix voor kip, noem maar op; zelfs vanillesuiker.


Ik heb het daarom maar bij het kijken gelaten....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!