Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 16 april 2020

Dagelijkse dingen.

Zo, Pasen is voorbij en we zitten weer in de dagelijkse "trommerom". Nú kunnen we merken dat er niet veel telefoontjes en mails komen en dat het werk afneemt. Dat is niet zo erg, want er zijn genoeg andere dingen die om onze tijd vragen.
Ik ben begonnen met de buitendeur(en) te schilderen. Van rood naar wit! Alle ramen en deuren moeten wit worden; dat zijn er nogal wat! Ik ben aan de voorkant begonnen.
Dat is eerst een hoop schuurwerk, daarna in de grondverf en we zijn tot de conclusie gekomen dat er twee lagen grondverf op moet voor we kunnen aflakken. Poeha, wat zitten er veel richeltjes in en op zo'n deur. Nou ja, het wordt waarschijnlijk toch een "thuis-blijven-zomer". Ik doe het lekker langzaamaan.



Wat staat er toch een rommel in die veel te kleine berging.


Vandaag lag het schilderwerk stil want er woei een koude wind vanochtend. Maar dan is er nog altijd de boekhouding. Dat vergt ook weer een paar uurtjes.

Onze nieuwe tuinstoelen en tafel werden thuisgebracht, Alleen zaten de kussens er niet bij. Ik naar de winkel (Harald Nyborg) en wát een service. We konden namelijk niet met de webwinkel in contact komen, maar de winkel gaf me zes kussens mee als ik beloofde om de eerste terug te brengen mochten ze alsnog komen. Petje af!

Toen ik terug reed stond ik bij het verkeerslicht achter deze auto ;-)



Tja, dan moeten de oude tuinstoelen en tafel naar de stort. We hadden weer een aanhanger vol met stoelen, hout, papier en plastic.

Oh ja, de fiets van de chef is nu echt kapot. Tja, wat wil je na negen jaar trouwe dienst! Hij heeft een nieuwe gekocht die hij morgen kan afhalen. Gewoon hier, bij de fietsenzaak "om de hoek". Hij kreeg nog een flinke korting ook.

Michael deed vandaag de tuin. Nu ga ik een kijken welke struiken erin passen. Struiken om insecten te lokken.



Zo, voor vandaag is het weer genoeg. Denemarken vlagt, want koningin Margrethe wordt 80 jaar. Niks met abdiceren hier. Ze blijft zitten waar ze zit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!