Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 6 mei 2020

Er gaat meer "open".

Vorige week mochten de gerechtshoven weer van start gaan. Rechters, officieren van justitie, advocaten en griffiers namen hun plaatsen weer in en ik werd opgeroepen om te tolken. 
Vele zaken waren blijven liggen en duurden daarom langer dan gepland. Ik moest om kwart over één in Sønderborg zijn, maar de zaak kwam pas om kwart over drie voor. Tja, dan zit je daar maar te zitten samen met de verdachte en twee marechaussees. Je krijgt wel een beetje een inzicht wat voor drama's zich in zo'n gerechtsgebouw afspelen. 

We (de chef ging mee) reden over wegen die aan beide kanten omringd werden door het ene gele veld na het andere. Het goud van dit land; de raps - het koolzaad.



We hebben vast en zeker de snelheidsgrens overschreden, want we waren aan de late kant. Tja, als ik van te voren had kunnen weten dat we het op ons gemak konden doen dan...
Ik was eerst naar de tandarts geweest die een van mijn kiezen klaar maakte voor een kroon. Ik heb nog krampen in mijn kaak ;-) En daarna scande hij de kies met zo'n 3D scanner, waarna dit via mail naar de tandtechnicus gestuurd werd die op die manier een perfecte kroon kan maken. De wonderen van de nieuwe tijd. Geweldig en best indrukwekkend.  Volgende week woensdag terugkomen. En hopen dat het in de praktijk ook werkt. 

Foto geleend van het www net. Mijn tandarts is namelijk een man. Hij en zijn assistente zien er in deze tijd uit als maanmannetjes. Ingepakt in plastic.

Na één dag (vrijdag) met een leeg order-boek konden we alweer aan de slag. Ook maar goed; we "shinen" ons huis op en dan is het fijn als er wat moneten binnenkomen, nietwaar.

Nu hoor ik net op het nieuws dat de oudste kinderen ook heel binnenkort weer naar school mogen. De cafés en restaurants gaan waarschijnlijk ook open; wel met goede afstand en extra hygiène.
Langzaamaan terug naar normaal ook al wordt het een ander normaal dan we gewend zijn.


1 opmerking:

  1. Hier ook wat versoepelingen inmiddels. Hopelijk dat iedereen zich ook houdt aan de regels.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!