Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 12 juni 2020

Daar ging de week.

Vrijdag alweer. Vooral de lichte dagen lijken voorbij te vliegen. Ook al kun je vandaag niet echt "licht" noemen. Nederlands weer, noemen wij het. Bewolkt, best warm, drukkender dan we gewoon zijn. 

Wat deed ik alzo: Dinsdagavond naar de film met dochterlief. Eindelijk weer een bioscoopje pakken. We zaten met ongeveer 40 man in een hele grote zaal, netjes verspreid. We zagen de film Little Woman. Als je ooit het boek gelezen hebt (en wie van mijn leeftijd heeft dat nu niet) en/of een van de verfilmingen hebt gezien, tja dan móet je deze film zien. Een flash back film, een vervolgfilm en een impressie van het leven rond 1860 in Amerika..


Over de rol van de vrouw en over boeken die alleen verkopen als er romantiek in zit. Over romances en strijd. Prachtige costumes en mooie opnamen en fantastisch toneelspel. 
Een echte vrouwenfilm ;-)

Dan was er natuurlijk werk. Even een update, het wás de condensator die kapot was. Nu werkt de clipper weer en snijdt/knipt alles!
Ik ging koekjes bakken; cornflakescookies.


De chef heeft intussen een oplossing gevonden om de balken die rot zijn te vervangen. Vanmiddag haalden we het hout en tien houtklemmen. Dat hout ligt achter op het terras.


Hij maakt het houtwerk op staan-hoogte, zet het goed in de verf en daarna hijsen we het omhoog waar het op steunen komt te liggen, zodat we precies kunnen meten waar het vastgezet moet worden.
Het zal echt niet in een-twee-drie klaar zijn, maar dat maakt niks uit.

Ik brei een zogenaamd Dogmekleed. Een kleed waar alle wolresten in verwerkt worden. Een dikke en een dunne draad.



Vijf banen met 250 ribbels (= 500 naalden). 50 steken opzetten op naald nr. 4 of 4½. 
Ik maakte de foto omdat ik het m'n brei-klubje wilde laten zien. Daar was ik voor uitgenodigd. Leuk toch! Vandaag vier vrouwen die breien, koffie drinken en natuurlijk voluit babbelen. 

En ik bakte maar weer eens broodjes toen ik thuiskwam.



Morgen zal ik toch echt met de stofzuiger en de schrobber aan de gang moeten....

1 opmerking:

  1. Ja, Hollands weer, het wisselt nogal eens.
    Gelukkig kunnen we meer buiten de deur doen, is toch wel een verademing.
    Een klusje de balken, maar rustig aan komt het goed. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!