Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 22 juni 2020

Voor de jarige zus en meer..


Een bloemetje uit de tuin voor mijn zus die vandaag 65 wordt. Wat was ik graag gekomen om je in levende lijve te feliciteren. Dan had ik een bloemetje meegebracht. Nu krijg je een kiekje uit de tuin.
Witte rozen, blauwe geranium en gele kattestaart. Die kattestaarten worden hier "løsøre" genoemd, wat "roerend goed" betekent.
We proosten op je met een glaasje wijn vanavond. Skål!

Eerlijk is eerlijk; er is (weer) hard gewerkt vandaag. De tweede balk ligt erop! Hijsen, slijpen, meten, vastbinden, lijmen, schroeven.. Maar het is gelukt.  Nog even, dan kunnen we verven en dan kunnen de vloerplanken van het balkon er op!




De arme chef moest gisteren echt even bijkomen. Zaterdag zette hij namelijk ook nog  nieuwe ramen in bij dochterlief. Drie stuks in het sousterrein.
Jeff kwam helpen! Wat een lieve zoon heb ik toch. (hij is 3 weken geleden gestopt met roken; zomaar uit het niets; zonder hulpmiddeltjes. Knap hoor!!) Natuurlijk hielpen Sandra en Casper ook met die ramen. En ik? Ik was in de werkplaats hier omdat er nogal wat werk ligt te wachten.

Gisteren deden we eigenlijk niks. (Of toch wel; de ramen bij Sandra werden aan de buitenkant gevoegd. En de oude moesten naar de stort). Toen was het rust.




Nou ja, we fietsten even naar het strand; we hadden zelf drinken bij; en keken naar de mensen die in de zon of het water lagen.

Een (halve) dag niks doen is af en toe hoog nodig.


Vandaag wapperde de was terwijl "humperdink" (de grasmaaier) zijn werk deed. Ik heb hem Humperdink genoemd omdat ons grasveld nogal ongelijk is en dan huppelt dat maaiertje er waggelend overheen. 

En dan die corona...gaat die nou nooit weg? Weer zijn er mensen besmet; weer zijn een paar scholen gesloten. Maar nu weten ze sneller wie besmet is en hoe men verspreiding hoopt te kunnen tegenhouden. Er wordt op hel veel plaatsen getest - in het zomerland, daar waar de meeste toeristen komen en huisjes huren.

Ik moet morgen even naar het ziekenhuis voor een check-up. Dan denk ik toch weer aan die corona.... ahbah!




3 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je zus.
    Het is een hele klus, maar een balkon moet wel stevig zijn.
    Gelukkig staat chef er niet alleen voor.
    Het is de manier om te stoppen met roken, karakter tonen.
    Ach de stijgers, daar gingen de kinderen krab vissen.
    corona, we worden er niet blij van. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Dorien,

    gefeliciteerd met je jarige zus.
    Die bloemen zijn prachtig!

    En die Corona... moet uit de buurt blijven.
    Blijf gezond!

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zus!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!