Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 23 juli 2020

Als je me moet hebben? Ik ben in de tuin!

Zomer = in de tuin werken.


 Een van de vijf groente en fruit perken.
Kijk eens hoe netjes ik al het onkruid verwijderd heb van de grintpaden.


Wateren in de kas waar tomaten en komkommers groeien.


Tja, onze tuinhulp komt niet meer. Helaas of? (hij was een goeie hulp, maar echt veel verstand van tuinieren had hij niet. De appelboom is verkeerd gesnoeid en m'n bessenstruiken ook. Maar een gegeven paard enz.)
Nu moeten we het zelf doen.
Daarom zijn we bezig om de perken links van het huis klaar te maken voor een flinke laag dekbark. Tegelijkertijd wordt de heg geknipt. Ook achter de schutting in de achtertuin. Aan de straatkant! Dat doet de gemeente niet; dat moet de bewoner doen. Ook de randen langs de stoep en straat en natuurlijk het trottoir moeten we zelf bijhouden. Tot nu toe hebben we 21 zakken groen naar de stort gebracht.  Een grote tuin....ach we doen elke dag een paar meter. Langzaamaan, dan breekt het lijntje niet. 
  

Vandaag hadden we dus geen zin in koken.
We aten bij Urbania Streetfood. 
Best lekker!


En 's avonds buig ik me over een sjaal "vesterhavssjalet"
Ik heb hem al drie keer uitgehaald, want ik blijf fouten maken.



Eigenlijk wilden we er deze week wat op uit met de fietsen achter op de auto. In juli kun je namelijk als voetganger of fietser gratis naar de eilanden. Dat zijn er nogal wat in dit land. 406 stuks om precies te zijn. 70 ervan zijn bewoond. 
Maar we wachten nog maar even. Het is op het moment heel druk vanwege "dé vakantie". Kijk maar naar onderstaande foto die ik uit de krant pikte.


Nou ja, die eilanden lopen/varen niet weg. 
En we krijgen augustus nog.


5 opmerkingen:

  1. Soms zou ik ook wel een groententuin(tje) willen. Maar manlief ziet dat niet zitten.
    Hoe gaat het bij jullie eigenlijk met corona. Geen mondkapjesplicht las ik, is iedereen er vrij nuchter onder bij jullie? Zou willen dat dat hier ook zo was: de beste stuurlui staan nog steeds aan wal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zitten nog steeds laag waar het besmette coronapatienten betreft. Gelukkig geen mondkapjes. De mensen zijn vrij goed in het afstand houden en handen wassen/afspritte. PS de meeste dingen in een groentetuin groeien uitstekend in wat emmers/bakken/potten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Dorien,

    wat een fijne tuin en gelijk heb je: iedere dag wat.
    Ik doe dat ook vanaf maart al... in het begin elke dag een tasje met onkruid en nu nog maar 10 minuten per dag.
    Maar wel volhouden...

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die sjaal heb ik ook gebreid. Je moet er veen inkomen, maar dan is het een leuk patroon om te breien.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!