Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 18 oktober 2020

It's still the same old story

 ......a fight for love and glory....

Elke zaterdag is hier een debatprogramma op de radio waar mensen hun dilemma's "en public" bloot stellen aan een groepje van vier bekende Denen. Mads og Monopoliet heet het. Daar luisteren heel veel mensen naar en heel veel mensen commenteren dit via telefoon of facebook. Ik heb er ook ooit (het loopt al 14 jaar) naar geluisterd en vandaag zette ik toevallig de radio op die zender. Ik schakelde snel over naar een zender met muziek, want het kwam me in een keer de strot uit om al die reacties aan te horen. De beste stuurlui staan aan wal; zo is het maar net. Mensen, mensen, ach ach ach. Wat zijn we toch wijs als het om andermans zaken gaat!

Hier ter land is er momenteel gang in een soort "me-too" beweging van vrouwen die zich sexueel geintrigeerd voelen. In de politiek, op de universiteiten, in de theater en film wereld, in het bedrijfsleven en noem maar op. Een hand op een dij, een te zwoele dans, TIEN JAAR GELEDEN. Geloof me nu niet verkeerd; ik ben er radicaal op tegen als sex een machtmiddel is om een vrouw op haar knieën te krijgen, maar zaken die 10 jaar geleden zijn voorgevallen...kom nou. Als je ongewilde toenaderingen krijgt dan geef je zo'n vent toch een tik op z'n vingers. Of niet soms?

It's still the same old story ....



1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!