Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 4 januari 2021

Kleine ergernissen, die een hoop tijd kosten.


Er lag sneeuw op de auto vanochtend. We moesten er vroeg uit want we hadden een afspraak bij de garage . De winterbanden gingen onder de auto; misschien wel mooi op tijd, het wordt meer winters-weer. Het was echt koud vandaag, het vroor maar een klein beetje maar de wind joeg overal doorheen. "Tja, we zullen petroleum moeten kopen voor het kacheltje in de werkplaats" zeiden we beiden. Alle zaken reclameren met "click en collect", maar niet overal werkt het even goed. We kregen in ieder geval problemen bij de ene zaak en dachten dat het misschien aan die ene betaalpas, die van de firma, lag. Na een paar keer proberen wilde dat pasje helemaal niet meer meewerken. Eh en oh en oei... Inloggen, bellen, opnieuw inloggen, nieuwe code, weer inloggen...zo ging dat een tijdje door. Ik denk dat er plotsklaps heul veul mensen op het www zaten. Enfin, na vele frustraties is het gelukt. De bankpas werkt weer, de petroleum is afgehaald. De rust daalde neder.

Totdat de chef ging bellen om te informeren naar het bestelde linoleum. Geen antwoord, ook niet via de mail. Op het www konden we lezen dat er vreselijk veel problemen met deze zaak zijn; waarschijnlijk een stelletje oplichters. Het geld van de bestelling was namelijk wel afgeschreven. Weer bellen met de bankdame; resultaat: kaart gesperd - weer die firmakaart natuurlijk - en een bezwaar aangetekend.  Misschien krijgen we de moneten terug, wie weet. Gelukkig is het een kleiner bedrag, maar toch! Nu wachten op een andere bankpas...

Zo zit je toch gauw een paar uurtjes achter de pc, net als die arme kindertjes en hun leraren.

Ik wandelde naar Føtex. Mijn horlogebandje was volledig doorgesleten. Pyt, ik heb wel een ander, alleen....daarvan was de batterij leeg. Ergens heb ik nog zo'n plastic sporthorloge liggen....en ja hoor, ook een lege batterij. Daarom kocht ik maar een goedkoop horloge, want ik denk dat ik niet zonder kan ;-). Lastig hoor, die gesloten winkels.

Maar, zoals je zegt: er zijn ergere dingen. 

M'n trui bijvoorbeeld. Ik had hem af op één mouw na. Maar hij is veel te wijd.....Jammer, nieks aan te doen: uithalen de boel! En opnieuw beginnen.







3 opmerkingen:

  1. Hier in nog weinig winterweer, meer herfst.
    Op die manier wil je niet elke keer petroleum bestellen.
    Maar het internet wordt toch zwaarder belast door het thuis werken en leren voor school.
    Een groot nadeel van oplichters ze nestelen zich over al en vaak weet je gewoon niet.
    Wel een leuke trui, jammer. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vreselijk gedoe met betaalpasjes en internet. Ik kan me een binnenmonds vloekje wel voorstellen. (eindelijk kan ik je weer volgen en krijg ik bij een blogje weer automatisch bericht van je!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn vervelende dingen allemaal, kost veel tijd en energie en je hebt er niks aan. Het lijkt mij dat de trui beter te groot dan te krap is. Hij moet dan wel uitgehaald worden in beide gevallen, maar toch... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!