Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 20 februari 2021

Gezelligheid kent geen...

Ik hoor een vogel fluiten. Ik zie de sneeuw voor de zon smelten. Ik gooide gisteren alles open boven en rook de frisse wind. Heerlijk, even een paar dagen genieten voor het weer kouder gaat worden.

Ik hoefde de dikke trui niet aan vandaag. Een vestje was genoeg. 

Positief. Heel het land hoopt op een voorzichtige heropening de eerste maart. Maar nu komt er weer een negatief bericht dat er op twee scholen in Kolding besmettingen zijn. Alle scholen weer potdicht daar! Zucht; houdt het nou nooit op! De ene expert zegt dit, de andere expert zegt dat en om eerlijk te zijn komen al die experten mij de strot uit! De winkels open, weer naar de kapper kunnen..ach, dat mis ik niet echt. Maar een uitje, een etentje, koorzang, een avondje cultuur MET anderen....dat mis ik vreselijk. En wat zijn er veel mensen, ook in mijn kennissenkring die zich totaal afgezonderd houden. Ooit, lieve mensen, zul je toch weer onder de mensen moeten en risici zullen er altijd zijn.

Forsker - Onderzoeker


Genoeg gezanikt; er is toch niks aan te doen. Gezond zijn en blijven, nietwaar.

Heel gezellig kwamen dochter en kleinkind een nachtje hier slapen. Casper had het huis even voor zichzelf en kreeg een paar vrienden op bezoek. Wij hier gezellig samen eten en een avondje puzzelen en tv kijken. De Europa puzzel kwam weer eens op tafel want die is binnen een uurtje te leggen, kruiswoordraadsels werden opgelost en X factor was op tv. En dan een laat ontbijtje vandaag met broodjes van de bakker. Ik kan er weer even tegen.





5 opmerkingen:

  1. Hier was het vakantie (carnaval) en kleindochter was een dag hier. Heerlijk geknutseld samen, een persoon per dag mag hier, gezellig hoor. Kleinzoons zijn ook geweest, op een andere dag dan hè. Ach ja, we passen ons maar aan, eens wordt het beter. Daar houden we ons maar aan vast.
    Heerlijk gefietst en net heerlijk buiten in de zon koffie gedronken, de eerste keer dit jaar.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word er stiekem een beetje blij van om te lezen dat het ook in andere landen niet allemaal even soepel gaat. Hier in Nederland klagen we ook (bijna) allemaal steen en been en dat vind ik echt zo vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste sneeuwklokjes en de eerste krokussen ze zijn weer te zien.
    Hier ook ramen open, lijkt wel lente.
    Op naar het voorjaar.
    Het vreemde van corona, denk men dat het goed gaat en dan valt de hoop weer weg.
    Reuze gezellig dochter en kleinkind op bezoek. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Dorien,

    het gaat er weer allemaal aankomen: de lente! Heerlijk... 💚💚

    Ik mis ook het koor en de film en het theater.
    Nog even doorzetten.
    het komt er allemaal weer aan!!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het klinkt bij jullie een beetje zoals hier in Nederland. Ik mis juist het gewone alledaagse van winkels die open zijn meer dan etentjes of uitjes merk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!