Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 16 februari 2021

Wie stopt er nog kousen?

Ik had een gat in mijn dikke winter panty en het zou toch jammer zijn als ik hem moest weggooien. Dus dook ik in de kast en vond farmors (mijn schoonmoeder) blikje met stopgaren. Klusje klaar en ik dacht: wie stopt er tegenwoordig nog kousen? Het blik stond helemaal achterin de kast; in zeker geen tien jaren gebruikt. "Jij bewaart ook alles", zei de chef. Maar wie wat bewaart heeft wat, waar of niet. 

De dooi is ingetreden. Overdag krijgen we plus-graden. Het zal nog wel even duren voordat de sneeuwhopen hier verdwenen zijn.  Hier zie je  de straat links van ons huis. Platgereden sneeuw, die waarschijnlijk sneller verdwijnt dan de hopen die hier langs de oprit liggen.....als het blijft dooien tenminste.


7 opmerkingen:

  1. Ik stop geen sokken meer, mijn moeder deed het nog wel.
    komt ook dat de moderne sokken eigenlijk te dun zijn en slecht zijn te repareren.
    hier is alles bijna in een dag weg, vandaag al plus 10 graden en die gaat verder stijgen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Gelijk reclame voor je log gemaakt. :)
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  2. Nee, ik stop geen sokken.
    Heb het wel geleerd, maar nooit in praktijk gebracht.
    Mijn moeder deed het altijd, maar ik heb nog wel haar stopnaalden en kaartjes met wol.
    Haar stopnaalden gebruik ik nog vaak, maar voor andere dingen.
    Hier is de sneeuw bijna weg, dus hebben we vandaag weer een fietstochtje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoogst zelden dat ik sokken stop maar ook ik heb nog wel wat geërfde kaartjes met stopwoln mijn naaidoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Dorien,

    hahah... sokken stoppen!
    Ik kan het wel: heb het ooit op school geleerd.
    En heb niet zo lang geleden ook een sok van Henry gestopt.
    dat vond hij zo grappig, dat hij de sok als een kunstwerk heeft opgehangen...

    Daar hangt dus de gestopte sok.
    Ik stop verder alleen sokken als het mooie gebreide zijn...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het nooit geleerd, maar als ik het kon zou ik het nog niet doen. Ik had nog wel wat kaartjes stopwol, van toen mijn moeder een naaidoos voor me vulde. Ik zette ze op Marktplaats en ze waren binnen de kortste keren weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit herinnert mij aan mijn oma! Zij stopte altijd haar panty's.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!