Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 11 april 2021

Corona-test(en), hoe het hier werkt.

Ik ging gisteren op bezoek bij mijn zieke vriendin die weer in het ziekenhuis ligt. Ze ligt op een isolatie kamer; je mag er alleen bij als je geheel ingepakt en ontsmet bent. Een schort/jas, een mondkapje én een visier en natuurlijk handschoenen. Haar familie kon die dag niet komen, ik dus wel. Voor alle zekerheid liet ik me de dag ervoor testen op corona. Misschien wilden ze die zien in het ziekenhuis; niet dus. Vrijdags is het testen bij ons achter, in het Korskærcenter. Er stonden vijf mensen te wachten en ik was vrij snel aan de beurt. Het testen op Covid 19-Corona is gratis. Je gezondheidskaart wordt gescand en ze vragen je telefoonnummer. Voor de snelle testen (die worden aanbevolen als je geen klachten hebt) hoef je geen tijd te reserveren. Als je verkouden bent of zoiets moet je wel tijd reserveren voor een PCR test. Dat kan gewoonlijk dezelfde dag of de dag erna al. 

De uitslag van de test krijg je een half uurtje later via een sms met een link naar de site.
De uitslag staat ook op de App "Min sundhed" en de test is 72 uur "geldig". Ik moet dus een nieuwe halen volgende week voor ik vrijdag naar de kapper kan.

Rechts het bericht op de mobiel, links de App.

Mijn zieke vriendin gaat steeds meer achteruit. Ze hoopt toch nog naar huis te kunnen en als het erin zit even naar de camping op Baagø. Ik hoop het ook voor haar.










3 opmerkingen:

  1. Voor testen bij de GGD moet je hier altijd een afspraak maken.
    Hoop dat de wens van je vriendin in vervulling mag gaan.
    Je klink nogal pessimistisch, veel sterkte. Hans

    @ De rolveger ken ik nog wel, van Brabantia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn voor je vriendin dat je haar bent gaan opzoeken en al die moeite hebt gedaan.

      Verwijderen
  2. Sterkte en hopelijk kan haar wens nog in vervulling gaan.
    Hoop doet leven 🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!