Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 21 april 2021

Gemaakt voor lange mensen.

Ik hoor niet bij de grootsten. Meer bij de middelmaat, denk ik, met m'n een meter vier-en-zestig. Waarschijnlijk ietsje minder zelfs vanwege het inkrimpen dat bij mijn leeftijd hoort.

Als ik het bovenste vak van de koelkast moet schoonmaken sta ik op een trapje. Het bovenste vak heet "Easy Acces". Mmm, voor mij dus niet 😂😄.

Onze aanrecht is ook op "moderne hoogte". Goed om aan te werken; hoog als ik iets door elkaar moet roeren of slagroom moet kloppen. Geen nood. Ik zet de schaal gewoon in de aanrechtbak. 

Nu laat ik het meeste kneed en roerwerk door de Kenwood keukenmachine doen. Het deeg voor deze broodjes moest 10 minuten gekneed worden; leve de machinerie!

Ze staan buiten op het bankje om af te koelen.

Het was een rommelige week tot nu toe. De MRI scan van de chef, een oud collega op bezoek, gejengel om opdrachten in de zaak (ook weer opgelost), een paar uurtjes naar mijn zieke vriendin, koffiedrinkers, de breiclub en morgen mijn eerste vaccine.
Het is wel heel mooi lenteweer (geweest) maar nu is het gaan waaien!





1 opmerking:

  1. Krimpen hoort bij het ouder worden, heb er ook al 3 cm ingeleverd.
    Bij mij thuis voldoet de koelkast goed, maar een opstapje is natuurlijk een handige oplossing.
    Mij vader had vroeger een bankje staan voor de werkbank, kon hij opstaan als hij op het werkblad moest werken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!