Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 27 mei 2021

Allergie.

Oei en bah, ik kreeg een allergische reactie op?? ja waarop eigenlijk. Ik werd eergisteren wakker met dikke opgezette wallen onder mijn ogen. Het zag er niet uit. Waardoor kwam het?

Ik had de avond ervoor een laagje ogenzalf aangebracht. Ik had het gevoel dat de huid strak stond en vetarm was. Vandaar die crème. Nu denk ik dat er nikkel in zat; ik heb namelijk nikkel-exceem. Als eerste vloog die crème de vuilnisbak in. Duurkoop (gekocht van een cadeaubon voor mijn verjaardag lang geleden) bleek een slechte keus. Maar het kan ook zijn dat het een kruisreactie is. Pollen? ook al zijn er maar weinig vanwege de regen; Iets in het eten? We aten niks bijzonders; Stress, mwaa? misschien...

Ik heb ook een wondje op m'n vinger dat niet wil genezen én een blaar op m'n hiel. Dat laatste is omdat ik met blote voeten in mijn laarzen stapte. Oerdom! Al die kleine mankementjes toch. Een ietsie-pietsie stress? Een verlate reactie?

Ik nam een allergie-tabletje op aanraden van de chef. En inderdaad, het werd ietsje minder. Nog maar eentje voor het slapen gaan. Toen ben ik als een kaars uitgegaan. Je had een kanon kunnen afschieten zonder me wakker te maken. En vandaag gaat het stukken beter. Het jeukt nog wel, maar allá, ook dat gaat over.

Eindelijk, EINDELIJK is het opgehouden met regenen. Ik ging een eind fietsen met Birgit. Die wacht nog steeds op de uitslag van een biopsie; al vijf weken!! Dat wachten...oei wat is dat moeilijk. Dan maar fietsen en wandelen en het ietwat van je af praten. Ik leg het oor te luisteren. Maar het was best nog koud; de zon kwam af en toe eventjes tevoorschijn, maar de warmte kon (nog) niet doordringen. NU schijnt de zon....hopelijk heel lang en heel veel!

PS: aan foto's doen we niet vandaag. Dat is pt "buiten werking" zegt blogger 👦👧👨👩

1 opmerking:

  1. Dat is minder en je hebt meerdere mogelijkheden wat de oorzaak kan zijn.
    Allergie of allergische reactie kan er een van zijn, nog pollen genoeg in de lucht, weet er alles van.
    Wachten op een uitslag is altijd spannend, goed dat je afleiding zoekt. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!