Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 17 mei 2021

Terug naar normaal.

Gek toch dat alles weer normaal verloopt. In een ietwat rustiger tempo, dat wel, maar er is weer werk verricht in de firma, zowel als ingepakt en opgestuurd. 

Vandaag scheen de zon. Ik draaide twee wassen en alles kon buiten gedroogd worden. Dat ruikt zo lekker, nietwaar?!

Zaterdag bakte de chef "vandbakkelser". Dat vindt Sandra zo lekker, Ivona had het nog nooit geproefd maar Jeff nam een stuk mee naar huis voor haar. Hij zette er flink z'n schouders onder, onze Jeff, die zaterdag en het hek is nu zover klaar dat Sandra en Casper en misschien ook Carl de rest zelf kunnen doen.


Vandbakkelser
Ik zou niet weten hoe ze in het Nederlands heten. Je kookt 2,5 dl water en 125 g. boter in een pannetje en als het bijna kookt zeef je er 125 g. meel over. Na een kwartiertje afkoelen roer je er 3 eieren onderdoor. Je doet alles in een spuitzak en spuit het op de bakplaat.en dan bak je ze in een half uurtje in de oven bij 200 graden
De crème, jam (ik had ook rabarbercompôte) gaat erop net voor het opdienen.


Zondag kocht ik tomaatplantjes. Nu moet het toch ondertussen warm genoeg zijn!
Ze staan wel in de kas.


Regen, bewolkt, een dagje zon....het onkruid groeit als kool. Kijk hier eens: de bessenstruik.


Mijn tweede prik is binnen.
Nu de chef nog......

PS Mijn zus tipte al: het is natuurlijk gewoon soezen deeg. 😃


4 opmerkingen:

  1. Dat is toch positief dat er rustig aan mag worden verder geleefd.
    Dan besef je dat het leven een gift is.
    Vandbakkelser ken ik inderdaad niet, maar lijkt me lekker.
    Tomatenplanten altijd leuk als je mooie rode tomaten dragen.
    Een opluchting de Mijn tweede prik, ik ook binnenkort.
    Zo komen we weer in een normaal leven terecht. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht eerst dat een soort broodje frikandel was met ketchup en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Dorien,

    ohohoh...w oonde ik maar in de buurt,
    dan kwam ik een kopje koffie bij je drinken en kreeg ik vast zo'n lekker stuk van de Vandbakkelser. Lijkt me zo lekker!

    groetjes! Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat alles weer zijn “gangetje” gaat.
    Apart model de Vandbakkelser en als het idd soezen deeg is, zal het wel smaken
    Zo te zien word het een mooie bessen oogst.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!