Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 14 september 2021

Wegkijken en een verjaardag.

Heb jij dat ook weleens, dat je een winkel binnen komt en het personeel je geen enkele blik gunt?



Afgelopen vrijdag was in in de stad. Ik moest wat bak-spulletjes hebben en liep binnen bij "Kop&Kande". De winkel was leeg op twee man personeel na. Ik wist precies wat ik moest hebben en liep naar de toonbank. De ene winkeljuffrouw kreeg het ineens druk met glazen op de plaats te zetten, de andere rommelde wat aan de kassa. Ik moest nadrukkelijk vragen of iemand mij kon helpen, waarna de kassa-dame zich over mij ontfermde. 

Omdat deze winkel niet alles had wat ik nodig had liep ik binnen bij de winkel aan de overkant. Hier was het een beetje hetzelfde verhaal.

Zondag waren de chef en ik bij de grote "Bauhaus" in Kolding. We keken naar nieuwe handvaten voor de keukenkastjes. Ik had ze gevonden, maar er stond geen prijs bij. Een van de winkelbedienden was vrij en wij vroegen om hulp. "Daar staat een scanner anders vraag het maar aan die balie". Mmm, niemand bij de balie. Eindelijk kwam er eentje maar die begon te tasten op de computer. Hij keek ons niet eens aan.

Kijk, op die mannier verlies je klanten aan de on-line verkoop. Wij gingen namelijk naar huis en zochten zelf op diverse webshops. (we kochten niks, daar niet van, maar kregen andere ideeën). Geen wonder dat de winkels leeg komen te staan.



Nee, ik hoef geen voorrang. Ik wil best wachten. Maar als zo'n winkelbediende zijn/haar klanten nu eens even aankeek en zei: "ogenblikje mevrouw". Of gewoon " kan ik U helpen". Als het personeel de klanten ZAG. Dat is nl het verschil tussen een anonieme webshop en een echte winkel. Zucht.



🎸   🎵  🎶   🎸

De verjaardag!

De oudste kleinzoon werd 19. NEGENTIEN. Hij wilde wel even op de foto met zijn mormor ;-)

Een heerlijke knul! Het is een genot om zijn oma te zijn.
(De chef vindt het fijn ook als morfar)

PS, de traditie dat de jarige mag kiezen wat voor eten er op tafel komt is van ons op de kinderen overgegaan. Gisteren aten we pizza 😋😊.


5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd mormor, 19 jaar, een heerlijke leeftijd.
    Hij steekt ver boven je uit en daar zijn een paar van onze kleinkinderen ook mee bezig.
    Vooral een, hij is nu 13 en bijna heeft hij dezelfde lengte als ik en daar is hij erg op gebrand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemd gedrag van het personeel, vast aan het afstompen van hun baan.
    Als klant wil je ook zo worden behandeld, het personeel moet zich realiseren dat het wel hun braadwinning is.
    Gefeliciteerd met je kleinzoon, die een best grote vent is.
    Tradities moeten worden gekoesterd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ het regenpak hangt al in de kast, van de vorige fietstochtjes met de gewone fiets.

      Verwijderen
  3. Wat een lekker lang end, die kleinzoon ban jullie. Gefeliciteerd.
    Het gedrag van het winkelpersoneel is onuitstaanbaar en het zijn nooit de eigenaren van een winkel die zich zo gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Dorien,

    ja... je hebt gelijk... het gedrag van winkelpersoneel... dat is soms vreselijk.
    Dan ga je gewoon niet meer terug!

    Maar die kleinzoon van jou...
    Dat is een topper en jij ook...
    haha...

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!