Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 24 oktober 2021

Zonnig weekend.

In de tuin bloeit de Sankthans urt ("sedum telephium"-herbstfreude) en ieder jaar denken we aan mijn oh zo bijgelovige schoonmoeder. " Als de Sankthans urt heel donker kleurt dan krijgen we een strenge winter" Of was het nou net andersom ?? Ha ha, elk jaar dezelfde discussie. Hij (of is het een zij) zorgt in ieder geval nog voor kleur in de tuin.

Er staat ook een eikenboompje in wording. Vorig jaar vond ik een eikel die ontspiert was en heb hem in de tuin geplant. Nu is het "boompje" ongeveer 10 centimeter groot.  Denk je eens in, zo'n boom kan honderd jaar oud worden. Hoe zou het er dan uitzien hier op ons stekje...als t'ie mag blijven staan.


Wat een mooi weer was het dit weekend. Hier op de valreep nam ik nog een foto van de ondergaande zon en een vliegtuigstreep.


Want vroeg donker wordt het wel....





4 opmerkingen:

  1. De Sankthans urt bloeit zeker mooi, had ik ook in de tuin.
    Maar het verhaal achter de kleuren kende ik niet.
    Een eikenboompje in wording, wordt vanzelf een grote boom.
    Inderdaad de zomer vliegt voorbij. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk, zo'n eikenboompje. Ik heb het ook wel eens gedaan, ook met een kastanje. Het werkte, maar ze werden na een paar jaar al te groot voor mijn postzegeltuintje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een prachtige kleur ongeacht de voorspelling : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Dorien,

    bij mij in de tuin staat ook de Sankthans.
    Hier wordt-ie Hemelsleutel genoemd.
    Ik vind de kleur nu op z'n mooist!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!