Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 13 maart 2022

Bacon and eggs.


Er wordt gewerkt aan mijn conditie. Dat is nodig, dus wordt dat rustig aan weer opgebouwd. Ik wandelde best veel deze week, werkte gisteren een paar uurtjes in de tuin en vandaag werd er weer gefietst. Voor de middag zelfs en plotseling kreeg ik zin in roerei met bacon. Daar heb ik bijna nooit zin in, maar mijn smaak doet rare dingen na de corona. Kaas smaakt me bijvoorbeeld helemaal niet, terwijl ik er eerder zo van kon genieten.

Thuisgekomen maakte de chef "eggs and bacon", heerlijk en fijn dat hij mij lekker verwent. We hadden in de stad kunnen lunchen, maar eerlijk is eerlijk, thuis smaakt het gewoon beter. 

Er waren veel mensen die van het mooie weer genoten. Veel fietsers en wandelaars op de wegen en paden. De zon schijnt, maar de temperaturen blijven laag. We komen niet boven de vijf graden uit.

Ach ach, dan denk ik aan de kou in Oekraïne. Kou, honger, gemis, vluchten, verdriet. "Dag papa, ik hoop dat we je snel weerzien". Ellendige oorlog!!! 

Hier ter land wordt het militaire budget verhoogd; meer jonge mensen moeten hun dienstplicht (die is hier nog steeds) gaan vervullen, er wordt zelfs gedacht om een onderzeeër te bouwen....Je voelt de dreiging. We liggen een beetje in de vuurlijn hier aan de Oostzee, zo voelt het. 

Maar de politieke enigheid van een paar dagen geleden zorgt nu alweer voor kibbelen. Want alles kost geld. Wat zijn de prioriteiten. Eerst natuurlijk de vluchtelingen opvangen....We hebben plaats in dit land en in ons hart.



7 opmerkingen:

  1. Ik verbaas me er ook over hoe zo snel na de eensgezinde afschuw er al weer gebakkeleid wordt en mensen elkaar alweer van alles verwijten. Zo jammer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig Dorien, gewoon doen wat je aankunt.
    Dan smaakt een verrassing ook lekkerder.
    Ja, oorlog is geen leuke verrassing, er is toch meer zorgen bij andere landen.
    Het is een donker voorteken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is me maandag overkomen met het meisje, denk maak er een verhaaltje over in de trant van de podcast.

      Verwijderen
  3. Raar hè wat corona met je smaak en reuk kan doen.
    Je bent goed aan je conditie aan het werken, komt goed.
    De oorlog, al wil je er niet teveel aan denken, toch speelt het in je achterhoofd steeds mee. Tenminste zo is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Dorien,

    goed zo... laat jij je maar lekker verwennen door de chef.
    Je verdient het!
    (Hij ook, hoor!)

    Ik eet geen bacon, maareen omeletje gaat er wel in.
    Ben met weinig tevreden!

    Groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is heel dubbel inderdaad. Enerzijds het dagelijks leven op je eigen plek en dan dat contrast met Oekraïne...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is 'En laerke letted' uit je vorige blog weer een prachtig lied. Bedankt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!