Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 20 juni 2022

Fillum of niet.

Ziezo, ik ga nooit meer naar een film die van filmcritici vijf of zes sterren krijgt. Of op de nominatie staat voor Gouden Palmen, een Oscar (nou ja, dat misschien wel) of meer van dat. We gingen naar de bioscoop gisteren en zagen "Verdens Værste Menneske". Ach, het onderwerp was misschien wel interessant, een jonge vrouw die geen keuzes kan maken, maar om daar nu twee en een half uur over door te zaniken werd enorm langdradig. Dan ga ik liever naar een film die door het publiek geprezen wordt. Waar ze die vijf sterren vandaan halen is mij een wonder. De chef viel halverwege al in slaap. 


Overigens kreeg ik de kriebels van het typetje dat de hoofdpersoon moest spelen. Egocentrisch, onbesluitbaar, egoïstisch, for-ever-young; niet mijn favoriet. De acteurs speelden wél goed, dat is het enige positive dat ik kan melden.


Zaterdag was een tuin-dag. Je kunt zien dat de regen die gisteren viel een verademing voor de tuin was. En een "blijf maar binnen-dag" kon ook gebruikt worden om de beloofde kransekager (marsepein-koekjes) te bakken (drie pladen vol). Die staan nu in de diepvries; woensdag komt er glazuur op voor de versiering.




Pffft, die diepvries heeft de hele nacht een heel klein beetje open gestaan. Dat betekende dat ik hem vanmorgen moest afrijmen. Wij hebben maar drie laden. Normaal is dat meer dan genoeg, maar af en toe is er extra ingekocht of gebakken en dan zit 'ie nogal vol. Misschien dat hij daardoor op een kiertje heeft gestaan. Dat afrijmen is niet zo erg, maar het heeft zeker weer wat stroom gekost. Onze vroegere koel-vrieskast gaf een alarm als hij niet goed dicht was. Dat doet deze dus niet. Tja, 't is niet anders. Pluk de dag!

5 opmerkingen:

  1. Wat jammer van de film, de trailer klinkt wel gezellig.
    Best wel grappig dat Chef in slaap viel.
    Gelukkig is de tuin een bezigheid waar je niet bij in slaap valt.Hans

    @ operatie is goed verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stoom stoom stoom, nou zeker Ed en Willem Bever zonder er over.
      Ik doe bijna weer alles met de hand, gelijk therapie.

      Verwijderen
  2. Ik heb altijd het gevoel dat ik niet slim genoeg ben dan om zo'n film te waarderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat wat Nicole zegt, heb ik ook: het ligt aan mij. Best irritant eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier kan de tuin ook wel wat water gebruiken. Van mij mag het weer eens flink regenen, daar kun echt niet tegen sproeien .

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!