Wij hadden een afspraak bij onze bank. De bank waar Harriet werkt. Wij kennen haar en zij kent ons en dat is prettig ook al bankieren we altijd via internet. Maar de afspraak was dit keer met een verzekeringsagent. Want je weet maar nooit of je iets kunt besparen nietwaar. En het feit bleek dat we de verzekeringen goedkoper konden krijgen. Een voorlopige berekening zegt dat we zeker 340 euro per jaar minder kwijt zijn. Zelfs met een extraatje wat betreft de autoverzekering. Daar zit nu ook een zgn. "Bilka-buler" verzekering bij. Bilka buler (uitspraak boeler - betekenis bulten) haha. Bilka is een groot warenhuis met een hele grote parkeerplaats. En op die parkeerplaats gebeurt het nogal eens dat er iemand niet kan parkeren, zodat je deuken en andere ergernissen krijgt. De "dader" is meestal niet te zien en het briefje op de voorruit maakt je ook niet wijzer, dus wie draait er op voor de schade? Juist. Die Bilka buler zitten nu ook in de verzekering. En oh ja, ook een verzekering voor tanden-schade.
Een van de meer aangename bijkomstigheden is het feit dat je, als het nodig is, een mens aan de telefoon krijgt, namelijk degene waarmee je de verzekering hebt afgesloten. Nee, niet om een eventuele schadeclaim in te dienen, maar wel iemand die vragen kan beantwoorden en je kan helpen.
Een mens - in deze digitale tijden. Dat stel ik wel op prijs. (net als een arts die luistert).
Dat laat ik zo even staan...
Iets besparen is nooit verkeerd, vooral in deze tijd van inflatie.
BeantwoordenVerwijderen340 € is toch geld en dan ook nog een "Bilka-buler" erbij, die blijkbaar nodig is.
Een mens overlegt toch makkelijker dan een computer.
Menselijke warmte is toch fijner dan digitaal, maar ja ik maak me er ook schuldig aan. Hans
Ik zou ook niet mijn weblog of podcast willen missen.
BeantwoordenVerwijderenIk wil er wel heen gaan, maar loop weer met een zere rug.
BeantwoordenVerwijderen