Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 11 september 2022

Als ik ergens een hekel aan heb..

Als ik ergens een hekel aan heb dan is het schilderen!
Maar ja, het moet gebeuren.
Vorig weekend verfde dochterlief de voordeur en het bijhorende raam in de hal aan de binnenkant. De chef lakte het een paar dagen daarna af.
Nu het keukenraam nog...zucht. Het zit ook nog eens op een onhandige plaats, net boven de aanrecht. Ik had best een paar "telescoop-armen" willen hebben. Nu deed ik het met een voetenbankje en een trapje. Eerlijk is eerlijk, de chef deed het meeste aan de bovenkant. En schroefde alle handvaten mm er weer op.
 Klaar! Hoera!


Het was weer een vrij drukke week, zowel in de zaak als privé. Naast een hoop orders die klaar moesten was er de kapper, de tandarts, massage (voor de chef) een huis dat hoognodig een beurt kreeg en een gezellige etentje met de "oude alten van het (nu voormalige) koor". Wij blijven elkaar zien; over twee maanden weer.
Bij restaurant Cozy aan de jachthaven.

Het wordt najaar; de hokaido pompoenen liggen weer in de winkel. Lekker voor soep! En betaalbaar. (10 Dkr =  €1.35) We eten overigens altijd groente uit het seizoen; ik maakte gisteren tomatensoep van de laatste tomaten uit de kas. 

 
Die kas is weer leeg. Vandaag snoeiden we de wijnstokken en haalden de tomaat-en komkommerplanten weg. Nu staat er nog boerenkool en wat kruiden.


De volle aanhanger kan morgen naar de groenstort; 
op een zondag zijn er vast teveel mensen.

In de tuin bloeít er nog van alles. Struiken, asters, en volop rozen.

Wij fietsten rond de middag een rondje door de stad en langs het strand. Dit keer de omgekeerde route. Zo zie je een stuk strand ook eens van de andere kant ;-)
 



6 opmerkingen:

  1. Ja, aan schilderen heb ik ook een hekel. En ik zie, dat jullie ook zo'n mooie ronde steiger hebben in het water, prachtig. Bij Aarhus is er ook eentje, daar ben ik geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is de derde uitgave. De eerste twee hadden zwaar te lijden van de stormen uit het oosten. Nu maar hopen dat deze heelhuids door de winter komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het schilderwerk weer gedaan is. Bij ons komt binnenkort een schilder om de luiken te doen. Dat is hard nodig, en we zijn zelf niet goed genoeg daarin om het netjes te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk prima, dat je ondanks je grote hekel het schilderen toch maar doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dat je vanuit de keuken zo de kas in kijkt, heerlijk! Ik vind schilderen wel leuk maar de rommel er omheen veel minder.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!