Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 6 november 2022

Herfst-samenkomst.

Ooit ging ik hier in deze zaal naar Jazz-ballet, nu hoort het allemaal bij de biblioteek. KFUF (de vrouwelijke plaatpoetsters) hadden hun najaars-uitje, waarbij een vertelling over de mogelijkheden en de opgaven van een moderne bibliotheek. We waren met z'n twintigen dus er was plaats genoeg. Weer wat wijzer geworden.


De bibliotheken met al hun bijhorende diensten (E-boeken, luisterboeken, papierboeken, tijdschriften, films, muziek, lezingen enz) zijn GRATIS in dit land.  Fijn voor mij want ik maak nogal veel gebruik van hun diensten!


Daarna was er een heerlijke en gezellige lunch. We hadden allemaal 150 kronen (20 euro) betaald en het was zooo lekker! Geen centje teveel. 


Het uitzicht van boven af was en is nog steeds mooi.....


....en het gezelschap ook. We zien elkaar maar een of twee keer per jaar en tja...de jaren gaan niet ongemerkt voorbij. Voor velen was het maar goed dat er een lift was.

4 opmerkingen:

  1. Het was een gezellig samen zijn, lekker een lunch. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet jullie tafel er gezellig uit. Ik vind het altijd erg leuk als er aandacht is voor de versiering. Bibliotheken zijn toch heel veel anders dan vroeger, he? Toen waren het van die stoffige zaaltjes met alleen maar boeken en een chagrijnige mevrouw die stempeltjes zette. Moet je nu eens zien: gezellige zit- en werkhoekjes, je kunt er schaken en dammen.... In de onze worden ook computer- en taallessen gegeven. Koffiehoekje.... Gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is het niet gratis, maar ik ben ook echt ontzettend blij met de bibliotheek. Als ik nog maar een abonnement zou kunnen betalen, zou het dat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat bibliotheken gratis zijn in Denemarken! Hoewel ik er ook wel met liefde voor betaal. Ik vind de bieb altijd net het paradijs: al die boeken om uit te kiezen en mee te mogen nemen!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!